2010-12-17, 13:34
Medlem
Kedoslavs avatar
Varför klagar alla kvinnor på jämställdhet när dom inom polisen,vaktbolag och annat får visitera män? Om tex en manlig polis hade visiterat en 20-årig kvinna hade det blivit ord som "Han tafsa på mig!" m.m. Personligen så skiter jag i om dom visiterar mig men ni kvinnor är så kunniga inom "Jämställdhet"

Ringde även till Polisens övriga frågor, Jag kände direkt att det va en känslig fråga för dom... dom koppla mig vidare och vidare sen fick jag höra -Jag kan koppla dig till min chef men han är på lunch.

Så nu ställer jag frågan här på fb istället varför har dom rätt att visitera män?
Citera
2010-12-17, 13:37
Medlem
Saddl3rs avatar
För att män har rätt att visitera kvinnor? Tycker dock att det är fel att det kan bli sånt spektakel när en man visiterar en kvinna, men inte tvärtom.
Citera
2010-12-17, 13:38
Medlem
Utopia.s avatar
Vad är frågan, om män bör få klaga på att bli visiterade av kvinnor eller om kvinnor bör få säga nej till att visitera män?
Citera
2010-12-17, 13:38
Medlem
Har dom rätt till det? Men varför bry sig? Jag låter hellre en kvinna tafsa på mig än en man i alla fall.
Att män inte får visitera kvinnor förstår jag också. Vad feministerna än påstår så finns det faktiskt skillnader på kvinnor och män.
Citera
2010-12-17, 13:39
Medlem
scharpschutzes avatar
Kvinnor vill inte ha jämställdhet, de vill ha fördelar.

OnT:
Samhälletsynen på könsfördelningen är uppbyggd på detta sätt. Kvinnor är mer hemlighetsstämplade än vad vi män är. Dock tycker jag det är orättvist.
Detta är samma sak som min tråd om felkönad personal i omklädningsrum..
Citera
2010-12-17, 13:42
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Vad är frågan, om män bör få klaga på att bli visiterade av kvinnor eller om kvinnor bör få säga nej till att visitera män?

Frågan är jämställdhet i det här fallet så ser jag diskriminering.
Citera
2010-12-17, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
För att män har rätt att visitera kvinnor? Tycker dock att det är fel att det kan bli sånt spektakel när en man visiterar en kvinna, men inte tvärtom.
Nej, män inte får kroppsvisitera (ytlig kroppsbesiktning) kvinnor - de får däremot skyddsvisitera/avvisitera kvinnor.
Citera
2010-12-17, 13:44
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Har dom rätt till det? Men varför bry sig? Jag låter hellre en kvinna tafsa på mig än en man i alla fall.
Att män inte får visitera kvinnor förstår jag också. Vad feministerna än påstår så finns det faktiskt skillnader på kvinnor och män.

Ja det är skillnad på män och kvinnor, Men kvinnor klagar om jämställdhet och diskriminering då tycker jag män skall få visitera kvinnor.
Citera
2010-12-17, 13:45
Medlem
Adolf bittlers avatar
För poliserna själva är det en förhållandevis bra regel. Då man slipper att bli anklagad för att ha taffsat osv.
Citera
2010-12-17, 13:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
För poliserna själva är det en förhållandevis bra regel. Då man slipper att bli anklagad för att ha taffsat osv.
Jepp, och för andra former av övergrepp. Regeln gäller som sagt nakenvisitation.
Citera
2010-12-17, 13:47
Medlem
Saddl3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, män inte får kroppsvisitera (ytlig kroppsbesiktning) kvinnor - de får däremot skyddsvisitera/avvisitera kvinnor.

Jaha okej, trodde faktiskt att de fick göra det. Men i så fall tycker jag verkligen att det är fel, varför ska det vara känsligare för kvinnor? För att de har bröst? Jävligt löjligt iaf
Citera
2010-12-17, 13:50
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Jaha okej, trodde faktiskt att de fick göra det. Men i så fall tycker jag verkligen att det är fel, varför ska det vara känsligare för kvinnor? För att de har bröst? Jävligt löjligt iaf

Det är snarare för att skydda personen som gör det än att skydda offret. Men att bli visiterad är ganska obehagligt öht. Oavsett om det är en kvinna eller man som gör det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in