2010-12-17, 12:09
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Det här stoppar dem som är lite mer avancerade. De har förstått hur man kommer förbi url-blockeringen som många internetoperatörer har i dag. De har blivit beroende och sitter på arbetet och tittar på barnporr och ofta har de med sig materialet på usb-minnen.
http://computersweden.idg.se/2.2683/...kt-pa-barnporr

Att stoppa pedofiler måste vara det bästa för alla.

Används detta på ditt arbete och i din kommun... Vad säger din fackförening, vill dom ha det?

Hur tänker du om detta?
Citera
2010-12-17, 12:24
Medlem
Tycker man ska stoppa de som "tillverkar" barnporr istället, eller såna som jagar småbarn på internet för "en mysig hemmakväll". Att lägga pengar på de som runkar till befintlig barnporr räddar inga liv från plåga. Men att ta fast skaparna av barnporr anser jag bör vara en högre prioritet.

Så jag tycker inte man ska lägga en massa pengar på att jaga folk som barnporrsurfar. Men självklart bör man stoppa dom vid upptäkt av det.
Citera
2010-12-17, 12:30
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Tycker man ska stoppa de som "tillverkar" barnporr istället, eller såna som jagar småbarn på internet för "en mysig hemmakväll". Att lägga pengar på de som runkar till befintlig barnporr räddar inga liv från plåga. Men att ta fast skaparna av barnporr anser jag bör vara en högre prioritet.

Så jag tycker inte man ska lägga en massa pengar på att jaga folk som barnporrsurfar. Men självklart bör man stoppa dom vid upptäkt av det.

Det är väl så att i princip alla som "tillverkar" barnporr antagligen också barnporrsurfar. Därför skulle vi få fast dem också med såna här filter.

Är det en massa pengar vi talar om här? Det kanske är små pengar jämfört vad det kostar att behandla de trasiga barnen som utsätts för övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in