2010-12-17, 11:43
Medlem
Tjenare

Det är så att en polare till mig fått tag i en iphone4 som har stulit från någon snubbe. Han har redan en Iphone4 och erbjuder att sälja den till mig. så om nu personen han stulit den från inte har spärrat själv telefonen(finns ju folk som inte gör det heller) hur stor är chansen att farbror blå skulle knacka på dörren om jag började använda den ifall jag köper den av honom?
Citera
2010-12-17, 11:48
Medlem
sommarlovs avatar
Tack för tipset, jag undrade just vart min iphone är.

Vi ses!
Citera
2010-12-17, 11:50
Medlem
Ingen chans alls om ingen golar ner dig. Du åker dit för häleri
Citera
2010-12-17, 11:52
Medlem
Diabates avatar
Finns olika appar där man kan se vart sin egna mobil befinner sig om den kopplas upp nätet..
Citera
2010-12-17, 13:20
Medlem
jimguss avatar
Hoppas den spärras snarast.
Citera
2010-12-17, 15:21
Medlem
beror på omständigheterna och hur mycket ork polisen har.

Om den kan kopplas till flera brott kommer den spåras. likaså om den tagits under hot (rån)
Citera
2010-12-17, 19:17
Medlem
FooFighterss avatar
Polisen kommer inte göra ett piss, tänk alla säkert hundratals mobiler som försvinner varje dag, de har inte resurserna att spåra IMEI-numret. Endast om du typ mördat någon och tagit den...
Citera
2010-12-18, 05:14
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Polisen kommer inte göra ett piss, tänk alla säkert hundratals mobiler som försvinner varje dag, de har inte resurserna att spåra IMEI-numret. Endast om du typ mördat någon och tagit den...

Är det ett rån..Ja då kommer de säkerligen spåra..

IMEI-numret...spärras av operatören..och Simsalabim så går inte telefonen att använda..Givetvis finns det program som gör att du kan gå runt IMEI-spärren, men det är hyffsat olagligt och bör ej rekommenderas.

Så ja, telefonen kommer troligtvis bli helt värdelös.

TS, du är en jävla fitta.
Citera
2010-12-18, 05:23
Medlem
Jag tycker du ska tänka till lite, och ta ett snack med din polare också. Jag kan köpa när folk stjäl från butiker, berör mig inte speciellt mycket. Men när det gäller någon privat person blir jag berörd.

Tänk dig att mobilen tillhör någon som inte har det så bra ställt och kanske jobbat ihop till en iphone och gjort rätt för sig tills någon äcklig tjuv ska komma och förstöra. Bara en liten tankeställare, kanske är en moralkärring men blir så sur på allt pack som finns.
Citera
2010-12-18, 12:43
Medlem
whiplashstalkers avatar
Folk verkligen ogillar att hålla i sina mobiltelefoner. Speciellt iPhone verkar vara svår att hålla fast vid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in