• 1
  • 2
2010-12-17, 11:06
Medlem
Thrams avatar
Hejsan, som rubriken lyder. (Hittade inget annat än mattetrådar när jag sökte på tre punkter.)

Jag undrar vad uttrycket tre punkter alltså " ... " betyder för er?

Vet folk som kastar ur sig det till höger och vänster i sina meddelanden. För min del så tänker jag alltid att det är jävligt drygt och får jag ett meddelande i stil med " Varför? Sitter där vi brukar göra de där bla bla..." så känner jag att man skulle byta slipsen på personen mot pianotråd.

Så frågan är:
När använder ni det?
Varför använder ni det?

och

Hur känner ni när andra använder det?

Ps.
Tyckte också att tråden passade bättre här än i något språkforum.

Ds.
Citera
2010-12-17, 11:08
Medlem
temps avatar
Det känns som att personen som skriver meddelandet tycker man är jävligt dryg och trögfattad. Man blir ibland jävligt förbannad när personen tar för givet att man ska fatta men så gör man inte det.
Citera
2010-12-17, 11:09
Medlem
För mig betyder det att jag har kläckt ur mig nåt som jag efteråt funderar lite över...
Fast jag brukar ofta använda bara TVÅ punkter, kanske det känns bättre för dig..?
Citera
Bannlyst
Nedstämd, irriterad, besviken.
Beror på sammanhanget.
Citera
Medlem
snefyllas avatar
Jag tror att jag använder det när man konstaterar att kvällen kommer att bli dryg till exempel. När båda parter vet att det börjar luta mot en innekväll så kan jag alltså skriva typ;
Stannar väl hemma så hörs vi sen...

Alltså när man uppmärksammar något drygt och negativt för personen man smsar med.
Citera
2010-12-17, 11:13
Medlem
Skriver jag det i en mening är det mer som en avskiljare, är det i slutet på en mening brukar det vara att man kanske är besviken på något eller liknande.
Citera
2010-12-17, 11:14
Medlem
Thrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
För mig betyder det att jag har kläckt ur mig nåt som jag efteråt funderar lite över...
Fast jag brukar ofta använda bara TVÅ punkter, kanske det känns bättre för dig..?

Vad menar du isåfall med två punkter? Känns oftast att dessa två rackare bara är ett slarvigt misslyckande till en eller tre punkter.
Citera
2010-12-17, 11:18
Medlem
BastuSvens avatar
Använder det när jag vill visa att någonting kommer bli drygt/jobbigt eller att personen som man pratar med inte förstår.
Citera
2010-12-17, 11:19
Bannlyst
De tre punkterna står för det man känner men inte skriver ut. Tre punkter betyder alltså att det finns mer att berätta, att ta del av.
Citera
2010-12-17, 11:25
Bannlyst
Det betyder att meningen saknar ord på slutet. Och att det är upp till den individuelle läsaren av budskapet fram till de TRE uppdykande prickarna, att på grundval av tidigare information innan de TRE prickarna, att byta ut dessa TRE punkter till mentala ord, meningar eller annat budskap baserade på allt mellan bilder, konkreta ord eller på annat som betraktaren kunnat ha som grund av tidigare text, för att på så vis försöka fylla den syftning som skrivaren av den nu tolkade/lästa texten kan tänkas vill ge på grund av åvanstående.
Citera
2010-12-17, 11:32
Medlem
Det beror på sammanhanget...

Det betyder "kort paus" grammatiskt...
Citera
2010-12-17, 11:36
Medlem
Defunctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost

Samma som dopest för mig. En fundering helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in