Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-17, 06:52
Medlem
drdracula141s avatar
Några personer försökte muta vakterna som vaktar Gävlebocken och flyga den till Stureplan i Stockholm men vakterna tackade nej till dom femtiotusen kronorna. Vet ni vilka personer det vart?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8292994.ab
2010-12-17, 06:56
Medlem
Vilka hedersmän som tog sitt yrke på allvar!
2010-12-17, 07:05
Medlem
Yodaspimps avatar
cudoos till vakterna
2010-12-17, 07:34
Bannlyst
Här
Citat:
Gävlebocken skulle kidnappas

Två okända män erbjöd vakten 50 000 kronor för att lämna Gävles stolthet under fem minuter.
Deras plan var att kidnappa den riksberömda bocken med hjälp av helikopter och föra den till Stureplan i Stockholm.
Det är bara en av många incidenter som bockens väktare rapporterat om hittills i år, skriver Arbetarbladet som gått igenom loggboken.
Kameraövervakas
Varje helgnatt får väktare mota bort människor som vill ta sig över staketet och få närkontakt med den svårt utsatta julbocken.
Säkerhetsföretaget som anlitats för att skydda bocken i år håller till i en vaktkur vid bocken som även kameraövervakas.
– Skulle bocken brinna under mitt pass, skulle jag aldrig våga visa mig i stan igen, säger väktaren Mats till tidningen.
”Sömnmedel?”
Vid ett annat misstänkt attentatsförsök kom en gammal dam i 80-årsåldern och bjöd honom på varm choklad och smörgås. Samtidigt var det en man som hoppade över staketet på andra sidan bocken.
– Jag fick bort honom. Men tanken kom, kanske var det sömnmedel i chokladen, säger Mats till Arbetarbladet.
Årets bock är den 44:e i ordningen. För det mesta brukar den brännas ned eller vandaliseras före julafton. Förra året stod bocken i lågor dan före dan.
2010-12-17, 07:41
Medlem
remryttarns avatar
Shit för 50k hade jag vänt ryggen åt dirr ! Tycker det är lika viktigt för julkänslan att bocken brinner som att ha en gran i hemmet
2010-12-17, 07:41
Medlem
Det hade varit riktigt ballt om dom helikopetrat ner bocken.

Vare sig den brinner eller kidnappas så känns det mer som en rolig lek än något direkt brott.
Vad är nästa steg? Skjuta brinnande pilar mot den från något tak i närheten?
2010-12-17, 07:58
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodaspimp
cudoos till vakterna

Hur fan stavar du?

OnT:

Roligt. Min favorit är dock de två killarna som stod utklädda till tomte och pepparkaksgubbe och avfyrade eldpilar mot bocken för några år sedan.
2010-12-17, 07:58
Medlem
illuminatiwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning-Kruger
Det hade varit riktigt ballt om dom helikopetrat ner bocken.

Vare sig den brinner eller kidnappas så känns det mer som en rolig lek än något direkt brott.
Vad är nästa steg? Skjuta brinnande pilar mot den från något tak i närheten?
Skjuta brinnande pilar har redan gjorts, av några iklädda tomte och pepparkaks-kystymer.
2010-12-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illuminatiwhore
Skjuta brinnande pilar har redan gjorts, av några iklädda tomte och pepparkaks-kystymer.

Jag får sitta i min bunker och tänka ut någon helt ny masterplan då.
2010-12-17, 08:13
Medlem
micro113s avatar
50K är alldeles för lite pengar med hänsyn till att upptäckt hade inneburit sparken så det sjöng om det, eventuellt åtal och utestängd från nytt arbete inom yrkesområdet och svårt att få nytt arbete överhuvudtaget.

Jag förstår fullkomligt att de tackade nej till det erbjudandet. Själv skulle jag inte ens ha övervägt pengarna -- det krävs mycket, mycket, mer pengar än så för att man sätta sin heder och framtid på spel om man överhuvudtaget skall överväga det ens.

Fast det hade ju varit urhäftigt om de hade lyckats!

Bästa julbuset någonsin! Tänk er rubrikerna när Bocken står på Stureplan av ställen.

Jag hade helt klart gillat det.
För kreativ ide.
2010-12-17, 08:20
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollfot
Här

Hahah. Blir bättre och bättre för varje år det här!
2010-12-17, 08:29
Moderator
blomvattnares avatar
Hur kan man tro att det inte redan finns trådar om bocken i Gävle?

https://www.flashback.org/sok/bocken+i+gävle

Denna tråd låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in