2010-12-16, 23:25
Medlem
ZhongNanHais avatar
time capsule r ju frbannat dyr, i synnerhet d jag grna skulle vilja ha 2TB versionen.

jag vill i frsta hand inte ha den fr att anvnda time machine utan bara som en trdls hrddisk och som router.

Vad kan jag kpa istllet? Vad kallas snna hr enheter?Jag r inte s haj p datorer, men ngonting i upp emot 2000kr kan jag tnka mig spendera. ge grna frslag

och vilka funktioner gr inte att f om man inte vljer apples produkter? antar att man inte kan fixa time machine skerhetskopiering utan en time capsule? inte heller att man kan skriva ut trdlst eller streama musik till stereon trdlst frn itunes (om detta nu gr med time capsule, det gr ju med airport express s det borde vl g med time capsule ocks)
Citera
2010-12-16, 23:35
Medlem
Lethass avatar
Du kan ju alltid infrskaffa en NAS som inte r frn Apple, http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...moms#prodlista

Sen kan du ju kra time machine-backup p vilken hrddisk som helst, s du behver inte kpa en time capsule bara fr att kra time machine p.
Citera
2010-12-18, 20:49
Medlem
Ellingtons avatar
Kp 1TB-verisionen fr 2590, sen kr du in en extra disk i capsulen's usb-ingng.

= Betydligt billigare n TC 2TB
Citera
2010-12-18, 20:58
Medlem
Snjs avatar
Som Ellington sger s kan du kpa 1TB versionen, och sedan byta ut hrddisken sjlv.
Citera
2010-12-19, 09:49
Medlem
Pappersvargens avatar
Eller en Aiport extreme och plugga p externa hrddiskar.
Citera
2010-12-19, 14:01
Medlem
tzjs avatar
Rubrik ndrad. Orsak: stavfel.

/mod
Citera
2010-12-20, 14:53
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Eller en Aiport extreme och plugga p externa hrddiskar.

ok, funkar inte med express va?? Finns det andra billigare routrar/liknande som man ocks kan koppla till stereo/hrddisk som inte r frn apple?
Citera
2010-12-20, 22:53
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
ok, funkar inte med express va?? Finns det andra billigare routrar/liknande som man ocks kan koppla till stereo/hrddisk som inte r frn apple?
Express kan du endast plugga p en skrivare p, samt en 3,5 mm fr ljud via Airtunes.

Jag har sjlv en Airport extreme med externa diskar och det fungerar ljuvligt.

Vgar inte uttala mig om andra routrar, men det finns skert.
Citera
2010-12-21, 01:29
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag har sjlv en Airport extreme med externa diskar och det fungerar ljuvligt.

Frlt min noobiga frga men gr de verkligen? Aldrig testat de sjlv :P
Har sjlv en AirPort Extreme basstation, om jag kopplar in en kompatibel extern hrddisk kan jag d anvnda den som en Time Capsule?
Citera
2010-12-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Frlt min noobiga frga men gr de verkligen? Aldrig testat de sjlv :P
Har sjlv en AirPort Extreme basstation, om jag kopplar in en kompatibel extern hrddisk kan jag d anvnda den som en Time Capsule?

Stmmer bra det. Kr en Airport Extreme tillsammans med en extern HDD och det fungerar alldeles utmrkt. Delade upp hrddisken och kr Time Machine p en partition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in