2010-12-16, 23:25
Medlem
ZhongNanHais avatar
time capsule är ju förbannat dyr, i synnerhet då jag gärna skulle vilja ha 2TB versionen.

jag vill i första hand inte ha den för att använda time machine utan bara som en trådlös hårddisk och som router.

Vad kan jag köpa istället? Vad kallas sånna här enheter?Jag är inte så haj på datorer, men någonting i upp emot 2000kr kan jag tänka mig spendera. ge gärna förslag

och vilka funktioner går inte att få om man inte väljer apples produkter? antar att man inte kan fixa time machine säkerhetskopiering utan en time capsule? inte heller att man kan skriva ut trådlöst eller streama musik till stereon trådlöst från itunes (om detta nu går med time capsule, det går ju med airport express så det borde väl gå med time capsule också)
Citera
2010-12-16, 23:35
Medlem
Lethass avatar
Du kan ju alltid införskaffa en NAS som inte är från Apple, http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...moms#prodlista

Sen kan du ju köra time machine-backup på vilken hårddisk som helst, så du behöver inte köpa en time capsule bara för att köra time machine på.
Citera
2010-12-18, 20:49
Medlem
Ellingtons avatar
Köp 1TB-verisionen för 2590, sen kör du in en extra disk i capsulen's usb-ingång.

= Betydligt billigare än TC 2TB
Citera
2010-12-18, 20:58
Medlem
Snöjs avatar
Som Ellington säger så kan du köpa 1TB versionen, och sedan byta ut hårddisken själv.
Citera
2010-12-19, 09:49
Medlem
Pappersvargens avatar
Eller en Aiport extreme och plugga på externa hårddiskar.
Citera
2010-12-19, 14:01
Medlem
tzjs avatar
Rubrik ändrad. Orsak: stavfel.

/mod
Citera
2010-12-20, 14:53
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Eller en Aiport extreme och plugga på externa hårddiskar.

ok, funkar inte med express va?? Finns det andra billigare routrar/liknande som man också kan koppla till stereo/hårddisk som inte är från apple?
Citera
2010-12-20, 22:53
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
ok, funkar inte med express va?? Finns det andra billigare routrar/liknande som man också kan koppla till stereo/hårddisk som inte är från apple?
Express kan du endast plugga på en skrivare på, samt en 3,5 mm för ljud via Airtunes.

Jag har själv en Airport extreme med externa diskar och det fungerar ljuvligt.

Vågar inte uttala mig om andra routrar, men det finns säkert.
Citera
2010-12-21, 01:29
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag har själv en Airport extreme med externa diskar och det fungerar ljuvligt.

Förlåt min noobiga fråga men går de verkligen? Aldrig testat de själv :P
Har själv en AirPort Extreme basstation, om jag kopplar in en kompatibel extern hårddisk kan jag då använda den som en Time Capsule?
Citera
2010-12-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Förlåt min noobiga fråga men går de verkligen? Aldrig testat de själv :P
Har själv en AirPort Extreme basstation, om jag kopplar in en kompatibel extern hårddisk kan jag då använda den som en Time Capsule?

Stämmer bra det. Kör en Airport Extreme tillsammans med en extern HDD och det fungerar alldeles utmärkt. Delade upp hårddisken och kör Time Machine på en partition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in