2010-12-16, 20:49
Medlem
Yes. Då hände det igen.

Tappade hela mitt klientnätverk inom företaget (vänligen rikta inte in diskussionen på varför om ni inte har konkreta tips på hur jag kan göra snabba affärer), vilket innebar inga saluförda tjänster ö.h.t i 3 månader.
Till det har jag inte heller något fast anställning (vilket jag övrigt söker som en jävla idiot just nu).

De sparade pengarna har jag betalat räkningar med. I och med den väldigt stabila ekonomin jag hade tidigare i år har jag hunnit binda upp mig på 18 månaders abbonemang á 1000kr/mån. Har lånat av nära vänner 7600kr. Äger just nu 4500kr, efter att ha betalat telefonräkningar jag fått dispans på med förseningsavgift har jag 500kr kvar. Så kommer julafton samtidigt. Alltid hatat den årstiden.

Har ett radhus till ett värde av 1.9Mkr, som står på mig ensam. Har dessutom ett lån på 1.045.000kr att betala. Till det en betalningsanmärkning, men ingen skuld någonstans. Kan inte bo i radhuset p.g.a diverse livshot m,m av min far som har ockuperat det.

Till det kommer nya räkningar nästa månad. Förhoppningsvis har jag en anställning tills Januari.

Trots komplikationerna som kan uppstå så säljer jag huset i Januari. Känns inte möjligt att utföra det tidigare.

Har sålt av mina värdefullaste prylar för att kunna betala allt. Så efter telefonräkningarna är jag skuldfri tills Januari.

Så hur gör jag nu? Ta lån kommer inte på fråga. Därtill har jag slutat röka och slutat kröka, skurit ner till ett mål om dagen och dragit ner på alla möjliga utgifter så mycket som möjligt.

Jag har en firma jag kan använda mig av för diverse småjobb. Men de trillar inte in som smör i solsken den här tiden på året.

EDIT: Hur komma på fötter igen?
Senast redigerad av Ashki 2010-12-16 kl. 21:00.
Citera
2010-12-16, 20:57
Medlem
På vad du berättar låter det inte som att du gått i personlig konkurs, det låter inte heller som att risken för att gå i personlig konkurs är överhängande då du verkar ha en del tillgångar. Med andra ord förstår jag inte din frågeställning och tycker att det skulle vara intressant med ett förtydligande om vad det egentligen är du funderar över.

Annars tycker jag du verkar ha tagit saken på rätt sätt genom att försökt strypa utgifterna samt även sålt av ett och annat av värde. Huset skulle visst också säljas... Mycket mer än så kan väl inte göra?
Citera
2010-12-16, 20:59
Medlem
Frågeställningen är väl hur jag ska göra för att komma på fötter igen.
Citera
2010-12-16, 21:04
Medlem
du borde genomgå en skuldsannering
Citera
2010-12-16, 21:05
Medlem
Jag har ju inte en enda skuld liggandes hos kronofogden? Jag har endast mina personliga skulder till mina vänner. Så hur tänker du nu?
Citera
2010-12-16, 21:06
Medlem
företag rekonstraktion samt försäljining av samtliga tillgångar.
Citera
2010-12-16, 21:09
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6...rekonstruktion
Citera
2010-12-16, 21:10
Medlem
http://www.ackordscentralen.se/index.php?p=175
Citera
2010-12-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashki
Frågeställningen är väl hur jag ska göra för att komma på fötter igen.

Så som du beskriver din situation så är väl det enda sättet att komma på fötter att lyckas få ett jobb igen? Så förbannat illa till verkar du ju inte sitta trots allt. Seriöst... En skuld på 7600kr till vänner är knappast något att hetsa upp sig över.
Citera
2010-12-16, 21:18
Medlem
Nej Magban, 7600kr kan jag nog spara ihop snart.

Men att stå utan tak över huvudet, utan möjligthet att betala hyra om jag nu skulle få tak över huvudet är något att hetsa upp sig över, av rimliga skäl.
Citera
2010-12-16, 21:30
Medlem
Public-Enemy-No1s avatar
Varför kan du inte sälja tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in