• 1
  • 2
2004-07-23, 23:49
Medlem
Caves avatar
Jag låg och tänkte lite innan jag somnade igår och kom att fundera kring följande frågeställning.
Om du var tvungen att utrota halva mänskligheten vilka kriterier skulle du då använda för att bestämma vilka som skulle få leva eller dö?

Själv har jag inte riktigt lyckats komma fram till något vettigt svar.

(Kom snälla inte med de klassika "Döda alla negrer" eller andra rasistiska uttalanaden... Det här är menat som en lite halvfilosofisk frågeställning.)
Citera
2004-07-23, 23:54
Medlem
Cathatonixs avatar
jag skulle utrota alla vita till att börja med. Det är de som har fördärvat världen från år 1000 och framåt ungefär.
Citera
2004-07-24, 00:18
Medlem
nebutsdutss avatar
kanske de som bor i områden där svält, sjukdommar och andra svårigheter
är dominerande skulle vara bäst att börja med?
Citera
2004-07-24, 00:23
Medlem
dIRe_s avatar
Jag börjar väl då, även om det inte går att göra det på något sätt så att man inte får åtminstonne lite skit för det.

1:
Alla kriminella + de som sitter i fängelser (är inte för dödsstraff men finns det några som är "mindre värda" så är de dem.)

2:
Sen några i de överbefolkade delarna som lider av hungersnöd i afrika/kina.

3:
Alla obotligt sjuka, de som ligger i respiratorer etc.

4:
Börja uppifrån, dvs avrätta de äldsta före de yngre för att rädda så många "livstimmar" som möjligt.

5:
Alla dokusåpakändisar.
Citera
2004-07-24, 00:34
Medlem
jag skulle förmodligen stämma in på de kriterier som jag dömer andra för, därför låter jag bli
Citera
2004-07-24, 00:41
Moderator
Ruskigbusss avatar
Borde kanske ligga just i Filosofi då?

Nå - först är man självisk.

Alla som man tycker om och är släkt med räddas undan.
Sedan alla som man tycker gjort bra saker och deras släkt och vänner.

När den bråkdelen av en promille är klar - så finns det inget bra sätt att välja på.

Visst - man kan göra det enkelt och utrota alla som har en annan åsikt eller så - men det är ytterst tveksamt. Bland dessa kan ju finnas anlag - som i några senare generationer kan uträtta storverk och kanske t o m rädda mänskligheten.

Så - det ända vettiga sättet är att använda slumpen.
Citera
2004-07-24, 00:42
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Skulle nog också välja att döda alla gamla och sjuka. De har inget att bidra med ändå.

Det här andra stycket har jag lyckats skriva ihop efter ungefär en halvtimme, är full ,försökte komma på ett välformulerat smart svar, men misslyckades. Nu får ni läsa det här värdelösa skiten istället. Tack för mig.
Citera
2004-07-24, 01:29
Medlem
Jag skulle döda mig själv så jag slapp välja.
Citera
2004-07-24, 01:41
Medlem
ryllemans avatar
Alla män föstås. Och sen kan jag börja bygga en värld full av min avkomma. Skulle förmodligen döpa om mig till Adam också.
Citera
2004-07-24, 01:43
Medlem
XeroXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathatonix
jag skulle utrota alla vita till att börja med. Det är de som har fördärvat världen från år 1000 och framåt ungefär.
Detta är självklart inte rasistiskt.

Ja, verkligen fördärvat världen, bara byggt upp all nutida civilisation.
Citera
2004-07-24, 01:49
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathatonix

Och du tror inte att några andra skulle ta över rollen som världsbestämmare då? Kommer alltid nån och tar platsen som härskare, vita har gjort en masssa fel och skit men även en massa bra, kolla hur mycket bättre vi vita har än dom flesta andra. Och nej det är inte för att vi sugit ut dom.

Jag skulle nog döda alla män utom mig själv och sen pippa som fan, som rylleman skrev.
Citera
2004-07-24, 02:14
Medlem
johanbtks avatar
Jag skulle börja med att döda alla som har HIV.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in