2010-12-16, 11:32
Medlem
SkogenSugers avatar
Min vän har en liten skuld som ligger på kronofogden som han behöver bli av med illa kvickt.
Den enda han äger av något form av värde är en Fender Stratocaster. Han har bara använt gitarren 3 gånger så den är i perfekt skick. Vi tänkte lägga ut annons på blocket eller tradera.

Bild:
http://www.fender.se/products/search...tno=0110400706

Diskussionsbasis:
Hur mycket är en smått begagnad Fender Stratocaster värd?
Vilket är det bästa stället att lägga upp en annons på?
Senast redigerad av SkogenSuger 2010-12-16 kl. 11:39.
Citera
2010-12-16, 11:44
Medlem
Tråknicks avatar
Blocket eller http://vend.se/?cat=4 är bra tips. Beror väldigt mycket på vilken typ av Strata det är och var den är tillverkad, mellan 4-8 k bör han få in om det är en standardmodell men mycket mer om det är nåt mer exklusivt.

edit: är det en american standard så kanske 7-8 om han har tur men det kanske är svårt att sälja i jultider? Är det panikartat kan han ju pröva pantbanken också.
Senast redigerad av Tråknick 2010-12-16 kl. 11:47.
Citera
2010-12-16, 11:45
Medlem
maitans avatar
Inte speciellt mycket om det inte är en äldre eller någon signaturmodell eller liknande
Citera
2010-12-16, 12:02
Medlem
SkogenSugers avatar
Han behöver få loss ca:3000. Jag tror inte han kan sälja den för riktigt så mycket men kanske en stor del av summan. Jag tror gitarren är av den billigaste modellen (2-3år gammal tillverkad i mexico) men jag är inte säker.
Citera
2010-12-16, 12:26
Medlem
Tråknicks avatar
På blocket verkar folk få ut mellan 3-5,5k för sina mexico-fenders. Få ligger under 3k. Är ni osäkra så gå till en musikaffär och be dom lägga ett bud, det hjälper om den är i bra skick då. Är ni inte nöjda så lägg på lite och lägg upp den på blocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in