2010-12-16, 07:16
Medlem
JohanVeteraNs avatar
Tjena pojkar och flickor!

det är så att jag har köpt en ny bärbar dator ifrån komplett.se som jag är riktig nöjd med faktist, och nu är det så att datorn kom med windows 7 i, dvs att när jag vill formatera så klickar jag på ett program eller vid reboot så klickar jag några knappar och voila så formateras datorn om till windows 7 direkt, utan skiva eller andra krångligheter.

grejen är nu att jag har letat runt lite här och där, och tydligen är det svårt att fixa xp till datorn UTAN att ta bort partionen med windows 7 min bärbara har, fast jag vill ha kvar den, ifall det skulle bli vid någon skede att jag kan behöva det och varför jag vill ändra till xp är enbart för att det är den bästa OS programmet enligt mig för PC och lättare än windows 7, då allt sitter så jävla gömt enligt mig.

så frågan är finns det någon guide eller vet ni kanske hur jag kan installera xp istället för windows 7 som jag har, utan att datorn ska bli skit seg med xp? (då jag har testat för och det bara buggade, kanske för jag gjort fel)

tacki förhand! (redan sökt runt i FB utan någon bra vettig tråd, enligt mig)
Citera
2010-12-16, 07:22
Bannlyst
Fråga till T.S
Varför vill du ha XP?
Är det inte enklare att skaffa en Win7 Ultimate (finns på en fildelningssite nära dig). Och köra XP viruellt?
Min erfarenhet av Win7 är att den är snabbare än XP.
Citera
2010-12-16, 09:29
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MELLONPICKER
Fråga till T.S
Varför vill du ha XP?
Är det inte enklare att skaffa en Win7 Ultimate (finns på en fildelningssite nära dig). Och köra XP viruellt?Min erfarenhet av Win7 är att den är snabbare än XP.

XP-mode i Windows 7 har begränsningar i prestanda och framförallt stora begränsningar i grafikprestandan!

Dessutom behövs ingen W7 Ulimate för detta, det "räcker" med W7 Pro..

Men som sagt.. Jag förstår inte varför man vill byta ner sig till Windows XP....

Och NEJ! Du kan visst Installera XP UTAN att radera din installationspartition!
det är bara att välja att MANUELLT hantera partitioneringen.. och endast radera den befintliga W7 partitionen, Skapa en ny (Utan att radera W7-Inst-partitionen!) och installera XP till den nyskapade partitionen...
Det är bara att LÄSA alternativen under XP installationen, istället för att bara "klicka Nästa nästa nästa i blindo!

Ta hjärna hjälp av installationsguiderna i min signatur...

MEN KONTROLLERA FÖRST PÅ TILLVERKARENS WEBBPLATS, SÅ DET FINNS XP-DRIVRUTINER TILL DIN DATOR... Flera tillverkare har slutat leverera XP-drivrutiner till sina nyare datorer!
Citera
2010-12-16, 17:56
Medlem
JohanVeteraNs avatar
jag kollade lite på din hemsida, men frågan är vilken av dem xp installationerna ska jag ta? 2an eller 3an? sen när jag har installerat klart xp kommer jag tydligen bli tvungen och installera om allt som finns i min laptop men det är en smäll man får ta.

anledningen varför jag vill byta ner till xp är enbart pga att det går snabbare och smidigare och finns inga buggar enligt mig, tex när jag kör ventilo segar datorn och kan inte använda push-to-talk key för ofta för då hänger den upp sig, sen att ibland när jag kör vlc så hänger det upp sig när jag kollar en film ibland eller att allt hänger sig ibland då och då. jag har redan fått också 3 ggr bluescreen på den här datorn och den är relativ ny, bara 3 veckor gammal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in