Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-16, 01:50
Medlem
Stuuuuutes avatar
Hej!

Råkade idag ändra någon inställning så alla mappar o filer som inte vara short cuts försvann från skrivbordet, dropbox mappen osv försvann.

Har fan redan glömt var det var jag ändra men var inne i C och valde layouts och hidden eller något så den började gömma all skit, skulle precis dra så tänkte inte mer på det.

Någon med ideer?
Citera
2010-12-16, 01:57
Medlem
Det är inte så enkelt som: Skrivbord -> Högerklicka -> Visa -> Visa Skrivbordsikoner ?
Citera
2010-12-16, 02:00
Medlem
JagVanns avatar
Kanske gå till den här datorn, c:, klicka på verktyg>mappalternativ>visning och markera visa dolda mappalternativ hjälper!
Citera
2010-12-16, 02:06
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Det är inte så enkelt som: Skrivbord -> Högerklicka -> Visa -> Visa Skrivbordsikoner ?
Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av JagVann
Kanske gå till den här datorn, c:, klicka på verktyg>mappalternativ>visning och markera visa dolda mappalternativ hjälper!
Var menar Du?

Hittar inget där det står visa dolda mapper osv inne i C.
Varken med högerklick eller organisera.
Citera
2010-12-16, 02:26
Medlem
Klasskillnads avatar
Gör en systemåterställning på 1 dag bakåt? Tar inte mer än 5 minuter.
Citera
2010-12-16, 03:06
Medlem
JagVanns avatar
Stuuuuute

Citat:
Var menar Du?

Hittar inget där det står visa dolda mapper osv inne i C.
Varken med högerklick eller organisera.

Altså, dubbelklicka på c: sen har du uppe arkiv, redigera visa m.m. , välj där verktyg>mappalternativ>visning och markera visa dolda filer och mappar.
Citera
2010-12-17, 16:07
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVann
Stuuuuute

Altså, dubbelklicka på c: sen har du uppe arkiv, redigera visa m.m. , välj där verktyg>mappalternativ>visning och markera visa dolda filer och mappar.

Jag förstår inte var Du hittar visa dolda filer och mapper..

Windows 7.

C:\ -> (Organize | Share with | Burn | New folder) -> Organize -> Properties

Finns inget verktyg/properties direkt i föntret.
Citera
2010-12-17, 16:08
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasskillnad
Gör en systemåterställning på 1 dag bakåt? Tar inte mer än 5 minuter.

Det finns ingen system återställnings punkt alls annars hade jag givetvis gjort det.
Citera
2010-12-17, 16:17
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
Det finns ingen system återställnings punkt alls annars hade jag givetvis gjort det.

Inte? Vart fan har du den då din lilla särskrivare? http://lmgtfy.com/?q=system%C3%A5terst%C3%A4llning
Citera
2010-12-18, 00:03
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Inte? Vart fan har du den då din lilla särskrivare? http://lmgtfy.com/?q=system%C3%A5terst%C3%A4llning

OT: Kära Du, jag vet att Ni 09or vill hävda Er men att klanka ner på mitt skrivsätt eller ord som innehåller ett mellanslag tyder på relativt låg intelligens ifall man ändå inte kan lista ut vad jag menar.

Du har tydligen även svårt att förstå vad jag menar, jag har själva programmet givetvis men det finns ingen sparad punkt att gå tillbaka till hjärtat, därav att jag ej kan backa något alls sherlock

Nästa gång Du tycker jag är otydlig så PM:a eller citera mig så ger jag en längre förklaring.

OnT: Löste problemet, högerklickade på min profil i Users mappen och valde properties och där hade jag klickat till hidden all files och sub directorys.
Citera
2010-12-18, 02:10
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
OT: Kära Du, jag vet att Ni 09or vill hävda Er men att klanka ner på mitt skrivsätt eller ord som innehåller ett mellanslag tyder på relativt låg intelligens ifall man ändå inte kan lista ut vad jag menar.

Du har tydligen även svårt att förstå vad jag menar, jag har själva programmet givetvis men det finns ingen sparad punkt att gå tillbaka till hjärtat, därav att jag ej kan backa något alls sherlock

Nästa gång Du tycker jag är otydlig så PM:a eller citera mig så ger jag en längre förklaring.

OnT: Löste problemet, högerklickade på min profil i Users mappen och valde properties och där hade jag klickat till hidden all files och sub directorys.

Eftersom att du inte har lärt dig att skriva sammansatta ord än, vid 18(förhoppningsvis?)-års åldern, så ville jag bara påminna dig. När du använder ord som "givetvis" när det inte alls är givet, då du inte skrev något om det, så förtjänar du att få det kastat mot dig.

OnT: Vad kul att det löste sig till slut, hjärtat.
Citera
2010-12-18, 02:45
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Eftersom att du inte har lärt dig att skriva sammansatta ord än, vid 18(förhoppningsvis?)-års åldern, så ville jag bara påminna dig. När du använder ord som "givetvis" när det inte alls är givet, då du inte skrev något om det, så förtjänar du att få det kastat mot dig.

OnT: Vad kul att det löste sig till slut, hjärtat.

OT: Kära DU vi tolkar texter olika, dock tillförde inte den större delen av Din text någon nytta. Haha jo de flesta ord kan jag nog men tyvärr inte alla, Du verkar ha aningen för mycket fritid ifall Du är ute efter att spela tuff genom att påpeka sär skrivningar. Ta det över PM ifall Du vill reda ut eller hjälpa mig mer med svenskan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in