Realtid hävdar att Wilhelmson försökte ge åklagaren råd mitt under brinnande Carnegie-rättegången (nåja, i alla fall under pausen). Klart anmärkningsvärt om det nu stämmer.
http://realtid.se/ArticlePages/20101...tid237.dbp.asp
Citat:
Enligt någon uppgift kom Carnegies tidigare vd Stig Vilhelmson fram till dig i pauserna i tingsrätten och sa: ”Nu ska du säga så här och så här”?
– Jag träffade honom i en paus då han ställde en del frågor, men jag har också som en princip om att han är så pass inblandad att jag nog inte ville diskutera saker och ting med honom om det här.
Sa du det till Vilhelmson då?
– Nej, jag sa inte så. Men jag sa: ”Jag vill inte diskutera de här grejerna med dig nu. Det får vi göra efter domen.”
Så han framförde aldrig sina synpunkter?
– Han framförde ju sina uppfattningar om vad handlarna hade sagt och sådana saker, men det var samma uppfattning som jag hade så det var inga nyheter han kom med eller så.
– Men Vilhelmson var väldigt vänlig och trevlig.
Verkade han angelägen om att få handlarna fällda?
– Neej. Han tycker väl att de har handlat fel. Det tycker han väl, men vi diskuterade inte skuldfrågan eller någonting sådant. Det har jag för vana att inte göra med andra personer så att säga på det sättet.