• 1
  • 2
2010-12-15, 23:03
Medlem
Ja vad vet vi om denne man?
Att han förmodligen satt med skägget i brevlådan mer än vad han tyvärr
fick sota för är ganska solklart....
Fd aktie-chef, sedan VD.... klart som fan han kände till fusket i Carnegie och självklart
tjänade på det själv lönemässigt.

Personligen vet jag att han är mycket dryg, högljudd och en geniunt otrevlig överklassman
från Bromma. Han bryr sig över huvudtaget mycket lite om andra människor + riktigt ordentligt
ouppfostrad och plump.
Citera
2010-12-28, 17:27
Medlem
padrons avatar
Realtid hävdar att Wilhelmson försökte ge åklagaren råd mitt under brinnande Carnegie-rättegången (nåja, i alla fall under pausen). Klart anmärkningsvärt om det nu stämmer.

http://realtid.se/ArticlePages/20101...tid237.dbp.asp

Citat:
Enligt någon uppgift kom Carnegies tidigare vd Stig Vilhelmson fram till dig i pauserna i tingsrätten och sa: ”Nu ska du säga så här och så här”?
– Jag träffade honom i en paus då han ställde en del frågor, men jag har också som en princip om att han är så pass inblandad att jag nog inte ville diskutera saker och ting med honom om det här.

Sa du det till Vilhelmson då?
– Nej, jag sa inte så. Men jag sa: ”Jag vill inte diskutera de här grejerna med dig nu. Det får vi göra efter domen.”

Så han framförde aldrig sina synpunkter?
– Han framförde ju sina uppfattningar om vad handlarna hade sagt och sådana saker, men det var samma uppfattning som jag hade så det var inga nyheter han kom med eller så.

– Men Vilhelmson var väldigt vänlig och trevlig.

Verkade han angelägen om att få handlarna fällda?
– Neej. Han tycker väl att de har handlat fel. Det tycker han väl, men vi diskuterade inte skuldfrågan eller någonting sådant. Det har jag för vana att inte göra med andra personer så att säga på det sättet.
Citera
2010-12-30, 23:54
Medlem
Ok... ja eftersom att jag känner mannen (kände?) i fråga så blir jag inte förvånad.
Han är kall, otrevlig och manipulativ.

Citat:
Ursprungligen postat av padron
Realtid hävdar att Wilhelmson försökte ge åklagaren råd mitt under brinnande Carnegie-rättegången (nåja, i alla fall under pausen). Klart anmärkningsvärt om det nu stämmer.

http://realtid.se/ArticlePages/20101...tid237.dbp.asp
Citera
2011-01-01, 12:19
Medlem
Han kan vara en första klassens skitstövel, jag har personligen sett hur han betett sej riktigt svinigt mot folk i sin omgivning. Sedan har han hybris och det är väldigt många som flinar i mjugg åt hans tokerier. Han är också en jävligt ensam människa och han lider av det.
Citera
2011-01-02, 04:17
Medlem
Dynami, ett pm gick iväg...
Citera
2011-05-19, 21:47
Medlem
V ar svartlistad forever!!! Klart han lider.. En sjalvgod sjalvmordskandidat.
Citera
2011-12-07, 11:35
Medlem
Han säljer nu villan i Bromma
Citera
2011-12-10, 19:03
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Han säljer nu villan i Bromma

http://www.hemnet.se/bostad/3116215

Ja, en lustig blandning av gedigna materialval på sina håll och gamla billiga loppismöbler. Beo-linkat och intetsägande litografier. Källaren gav nästan Fritzlvibbar och det afrikanska altaret vid soffgruppen i vardagsrummet såg märkligt ut.
Citera
2011-12-10, 19:25
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
http://www.hemnet.se/bostad/3116215

Ja, en lustig blandning av gedigna materialval på sina håll och gamla billiga loppismöbler. Beo-linkat och intetsägande litografier. Källaren gav nästan Fritzlvibbar och det afrikanska altaret vid soffgruppen i vardagsrummet såg märkligt ut.
Hur stor del av möblerna tror du är deras?

Jag gillar väggmålningarna i källaren. Det var en liten överraskning. Roligt också att få så utförliga bilder av toastolarna där han suttit och carnegielevererat.
Citera
2011-12-12, 17:31
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hur stor del av möblerna tror du är deras?

Jag gillar väggmålningarna i källaren. Det var en liten överraskning. Roligt också att få så utförliga bilder av toastolarna där han suttit och carnegielevererat.

Kan inte tänka mig att det är homestylat så som det såg ut... Hela inredningen var ju schizofren, kanske har Stig och hans tant turats om att välja? Något badrum i mer klassisk fransk stil och annat i mer avskalad italiensk stil. Rostfritt stål i köket och engelska klubbmöbler på andra våningen. Knepigt värre.
Citera
2019-01-10, 04:27
Medlem
Många år har gått...vad har det blivit av tokfan? Han kommer från en släkt som ser upp till honom och som inte är så kunniga.

Senaste skiten jag hörde honom hålla på med var ett lock och ett handtag från där man kunde ta upp kokande kärl från spisen. Ett rop på hjälp i inkomst. Nu verkar han tydligen gömma sig bakom familjens ständigt larviga engagemang i hundar och annat skit och han jobbar i nån slags hundvärld. Ja så går det när man blir persona non grata.
Citera
2021-10-01, 09:39
Medlem
knors avatar
Hr inte sett honom på många år, men ramlade in på det här. Måste hitta boken.

https://www.realtid.se/sex-missbruk-...ld-pa-carnegie
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in