• 1
  • 2
2010-12-15, 21:22
Medlem
Hallå hur är det att köpa mobil i USA? Elektronik är löjligt mycket billigare därborta ju..

Funkar den i svenska nät och hur gör man med försäkringar etc?

Sjukt mycket billigare men är det värt besväret?
Citera
2010-12-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stereolove
Hallå hur är det att köpa mobil i USA? Elektronik är löjligt mycket billigare därborta ju..

Funkar den i svenska nät och hur gör man med försäkringar etc?

Sjukt mycket billigare men är det värt besväret?

Först och främst: vad är det för telefon du är intresserad av?
Citera
2010-12-15, 21:52
Medlem
Hade tänkt mig en Smartphone av någon typ...

Iphone eller HTC typ.

Spelar väl inte någon roll vilken mobil man hade tänkt köpa eller?
Citera
2010-12-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stereolove
Hade tänkt mig en Smartphone av någon typ...

Iphone eller HTC typ.

Spelar väl inte någon roll vilken mobil man hade tänkt köpa eller?

Klart det gör. Skiljer det 500 spänn mellan att köpa den här i Sverige eller importera från England så skulle jag aldrig köpa den i USA. Jag köpte en Galaxy S här i Sverige för 4590 spänn, då den i USA kostade 4100 (jag hade tänkt köpa den i USA). Varför köper jag hellre här i Sverige även fast det är dyrare? Man slipper hålla på med adaptrar och allt det där. Telefonen är GJORD för det europeiska nätet, så den ska funka. Sen är det ju så klart lättare att reklamera den.

Sen kan det vara svårt att köpa vissa telefoner i USA utan operatörslås.

Om den funkar i svenska nät är också helt upp till telefonen. Att en smartphone inte skulle göra det har jag svårt att tro, men jag är definitivt inte kunnig på ämnet så jag låter någon annan svara på det.

När det kommer till försäkring så har jag heller där ingen aning. Det lär väl inte vara världens smidigaste process när den går sönder om du bor i Sverige.
Citera
2010-12-15, 22:21
Medlem
Finlirets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midro
Klart det gör. Skiljer det 500 spänn mellan att köpa den här i Sverige eller importera från England så skulle jag aldrig köpa den i USA. Jag köpte en Galaxy S här i Sverige för 4590 spänn, då den i USA kostade 4100 (jag hade tänkt köpa den i USA). Varför köper jag hellre här i Sverige även fast det är dyrare? Man slipper hålla på med adaptrar och allt det där. Telefonen är GJORD för det europeiska nätet, så den ska funka. Sen är det ju så klart lättare att reklamera den.

Sen kan det vara svårt att köpa vissa telefoner i USA utan operatörslås.

Om den funkar i svenska nät är också helt upp till telefonen. Att en smartphone inte skulle göra det har jag svårt att tro, men jag är definitivt inte kunnig på ämnet så jag låter någon annan svara på det.

När det kommer till försäkring så har jag heller där ingen aning. Det lär väl inte vara världens smidigaste process när den går sönder om du bor i Sverige
.

Iphone kan väll inte köpas i butik utan abonnemang.

Försäkringsbolagen bryr sig inte, de frågar va de är för modell och efter ett tag får du pengar -självrisken.
Citera
2010-12-16, 14:06
Medlem
wildhassans avatar
Hej.
Jag köpte en iPhone 4 i USA. Den funkar inte att ringa med i sverge så länge man inte jailbreakar den och därefter låser upp den. Jag har problem med att få den att funnka, men det ska gå att fixa så den funkar att ringa med. ALLA mobiler man köper i usa är låst till At&T.
Citera
2010-12-16, 14:47
Medlem
Är det inte så att man måste betala 25% i tull? Såvida man inte smugglar in den förstås.
Citera
2010-12-16, 16:54
Medlem
cheeffs avatar
Mobiltelefoner ---► Köpråd
/Mod
Senast redigerad av cheeff 2010-12-16 kl. 17:00.
Citera
2010-12-16, 16:59
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildhassan
Hej.
Jag köpte en iPhone 4 i USA. Den funkar inte att ringa med i sverge så länge man inte jailbreakar den och därefter låser upp den. Jag har problem med att få den att funnka, men det ska gå att fixa så den funkar att ringa med. ALLA mobiler man köper i usa är låst till At&T.

Skulle usa ha en enda operatör menar du? kom igen nu, det är möjligtvis deras största men där finns fler
Citera
2010-12-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildhassan
Hej.

Alla telefoner i USA är inte låsta til At&T.
Det finns mängder med bolad där. Möjligtvis den du skaffade och då lär du ju inte köpt den lagligt för då hade du ju kunnat välja låsning och abonnemang.
Citera
2011-03-31, 14:26
Medlem
Här står det att de erbjuder att låsa upp mobiler som är köpta i utlandet.
Borde ju gå eller hur?

http://www.mumien.se/upplasning.html
Citera
2011-04-02, 01:15
Medlem
Köp en Motorola Atrix!!! Bättre skärm än optimus 2x, också dual core.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in