2010-12-15, 21:07
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Hej
Det är så här att jag har hållt mitt konto rent i nån månad nu, alltså jag har inte haft några pengar i den. Har handskat alla mina pengar kontant senast. Till grejjen iaf, ska logga in på kontot för att fylla på den med lite pengar så att kortavgiften och sånt kan betalas och ser att det står 566kr minus, någon har fan köpt nånting på pressbyrån, en jävla konstig belopp eftersom pressbyrån drar av 467,04 från kontot, kanske månadskort som nån köpt tänkte jag?
Kan jag få dessa pengar tillbaka eller måste jag göra en anmälan och sånt skit?
Jag är alltid skitförsiktig med kortet, den ligger här hemma med mig, hur fan kan då pressbyrån dra pengar? Senast jag köpte något i pressbyrån med kort var det för ca 6 månader sen och månadskorten köper jag alltid hos SL! Jag har inte ens tappat mitt kort, hur fan kan dom göra detta?
Citera
2010-12-15, 21:10
Medlem
Atroxs avatar
Det ska du få tillbaka av banken rimligtvis,måste ju finnas en signatur på ett kvitto eftersom du har kortet kvar? Och då är det ju inte du som skrivit på heller...
Citera
2010-12-15, 21:12
Medlem
Det är ju bara att ringa pressbyrån och banken.
Låter skummt som faen det där

Finns ju gott om mjukvara till kassasystem så något utav dom borde ha en funktion som loggar kort nummer och sådant.
Preem vet jag hade det på sina kontopelare men det sparades bara i 30 dagar dock.
Citera
2010-12-15, 21:16
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Hoppas verkligen banken går med att ge mig tillbaks pengarna för annars ser det ut som en vanlig transaktion som jag hade kunnat gjort. Det konstiga som fan är beloppet, vadå 04 öre?
Citera
2010-12-15, 21:18
Medlem
Atroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Hoppas verkligen banken går med att ge mig tillbaks pengarna för annars ser det ut som en vanlig transaktion som jag hade kunnat gjort. Det konstiga som fan är beloppet, vadå 04 öre?

Så kan det vara när man handlar från ett annat land,växelkurser avrundar väl inte?
Citera
2010-12-15, 21:25
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrox
Så kan det vara när man handlar från ett annat land,växelkurser avrundar väl inte?

Jo men vadå? Pressbyrån i Dubai eller? Konstigaste var nog hur gjordes köpet när jag inte ens hade pengar på kontot!?

Det hela är jävligt skumt, ska till banken imorgon och antagligen pressbyrån!

https://www.flashback.org/t1390671

WTF, mina pengar dras också från "Pressbyrån 8810", hade dock inten reserverad belopp.
Kan det handla om en stor jävla scam? kortpirater? Pressbyrån har väl alltid känts säkra?
Senast redigerad av DrGreenthumb 2010-12-15 kl. 21:30.
Citera
2010-12-15, 21:40
Medlem
Citat:
Jo men vadå? Pressbyrån i Dubai eller? Konstigaste var nog hur gjordes köpet när jag inte ens hade pengar på kontot!?

Det hela är jävligt skumt, ska till banken imorgon och antagligen pressbyrån!

https://www.flashback.org/t1390671

WTF, mina pengar dras också från "Pressbyrån 8810", hade dock inten reserverad belopp.
Kan det handla om en stor jävla scam? kortpirater? Pressbyrån har väl alltid känts säkra?

Det har börjat pluppa upp lite trådar här och var från folk som säger att pressbyrån drar pengar från dem. Antingen har:

Pressbyrån(eller nått företag som sköter pressbyråns maskiner) gjort bort sig ordentligt.

Pressbyrån har haft problem med att dra pengar och det rättas efterhand när det upptäckts, ibland flera månader. Kan kanske vara inköp som gjorts när uppkopplingen till banken låg nere och de hamnade i nån slask nån stans.

Eller så har pressbyrån råkat ut för skimming.
Citera
2010-12-15, 21:49
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det har börjat pluppa upp lite trådar här och var från folk som säger att pressbyrån drar pengar från dem. Antingen har:

Pressbyrån(eller nått företag som sköter pressbyråns maskiner) gjort bort sig ordentligt.

Pressbyrån har haft problem med att dra pengar och det rättas efterhand när det upptäckts, ibland flera månader. Kan kanske vara inköp som gjorts när uppkopplingen till banken låg nere och de hamnade i nån slask nån stans.

Eller så har pressbyrån råkat ut för skimming.

Konstigt, jag köper typ aldrig med kort, och jag är aldrig typ på pressbyrån, om det nu skulle vara en summa jag jag betalat och dom drar av nu är jag helt säker på att jag inte köpt saker på pressbyrån för 400kr, kanske kontant har jag köpt för 400kr de senaste tre åren...
Citera
2010-12-15, 22:10
Medlem
Citat:
Konstigt, jag köper typ aldrig med kort, och jag är aldrig typ på pressbyrån, om det nu skulle vara en summa jag jag betalat och dom drar av nu är jag helt säker på att jag inte köpt saker på pressbyrån för 400kr, kanske kontant har jag köpt för 400kr de senaste tre åren...

Ja, då lutar det väl åt att ditt kort blev skimmat när du handlade senast.

Hör av dig till pressbyrån så fort som möjligt och berätta vad som hänt. Hör även av dig till banken.
Citera
2010-12-16, 00:12
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ja, då lutar det väl åt att ditt kort blev skimmat när du handlade senast.

Hör av dig till pressbyrån så fort som möjligt och berätta vad som hänt. Hör även av dig till banken.

Jepp skall göra det, jag har en kompis som blev av med alla sina pengar, å andra sidan hade hon köpt alkohol med kortet på diverse sunkhak så det var lite förståeligt.
Tycker att det är konstigt att PB skimmar, hur i helvete skulle man kunna installera sånt mitt framför personalen? å andra sidan är ju PB jäkla franschise eller vad det heter så vilken mussla som helst hade kunnat skimmat kortet, till och med personalchefen! Ska iaf ta upp detta hos pressbyrån, frågan är vilket pressbyrån det handlar om, vart ligger PB 8810? Banken borde iaf ha svar på detta!
Citera
2010-12-16, 02:07
Medlem
Hah, med tanke på alla jävla trådar om Pressbyrån, har de inte tagit betalt alls de senaste månderna eller vad är det här?

Jävla skitbutik

Edit: Ser snacket om skimmat med. Är väl kanske också en möjlighet, eller att någon för kontoutdraget att se ut som att det är pressbyrån för alla möjliga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in