• 1
  • 2
2010-12-14, 19:10
Medlem
Skall ka till Thailand nu ver jul och nyr. Kommer att bo hos bekanta som har hus dr. De vill att jag ska ta med lite svensk mat, kaviar, falukorv, pepparkakor och kttbullar. Blev lite skeptiskt d jag undrar ifall att detta r tilltet att ta med in, i det incheckade bagaget. De har tagit med sig mat frut och sger att det inte r ngra problem men jag vill nd dubbelkolla med ngon kunnig person!
Citera
2010-12-14, 19:14
Medlem
Om du har tur s lyckas du smuggla in de med i bagaget som du lmnar in... har sjlv tagit med fryst kebab till turkiet hehe .

ingen stor chans att dem hittar det. ta bara inte med det som handbagage.

S gr det bara = )
Citera
2010-12-14, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kazim
Om du har tur s lyckas du smuggla in de med i bagaget som du lmnar in... har sjlv tagit med fryst kebab till turkiet hehe .

ingen stor chans att dem hittar det. ta bara inte med det som handbagage.

S gr det bara = )

Kebab r vl de sista man smugglar in i Turkiet?
Citera
2010-12-14, 19:18
Medlem
Tack fr svaret!

Undrar dock mest om det r lagligt eller inte. Om upptckt, vad kan man vnta sig fr straff?
Citera
2010-12-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashturken

Kebab r vl de sista man smugglar in i Turkiet?

Inte om dem vill smaka p svensk kebab.
Citera
2010-12-14, 19:20
Medlem
Muppers avatar
Har man sett p Grnsbevakarna Australien (Border Security: Australia's Front Line) s vet man att man kan f fan fr att man ens tar med sig s mycket som en skorpa. Frvisso har nog inte Thailand lika srbart ekosystem men man vet aldrig, jag sjlv skulle aldrig riskera att sitta i tullen i flera timmer och frska prata Ni Hao sprk pga av ngra kttbullar.
Citera
2010-12-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Tack fr svaret!

Undrar dock mest om det r lagligt eller inte. Om upptckt, vad kan man vnta sig fr straff?

Tror du inte du blir straffat... sg bara att du inte visste om det.

Blev sjlv tagen en gng hr i sverige nr jag skulle tag med krydda frn spanien som jag fick av en kusin. dem stllde ngra frgor sen fick jag g.
Citera
2010-12-14, 19:33
Medlem
Naganass avatar
Skulle vara djvligt konstigt att inte kunna ta med lite mat
Du tar med lite presenter helt enkelt.

Man fr vl ta med sig godis,choklad t.ex! S varfr skulle det inte g att ta med sig en bit falukorv?.
Det r jo inga mngder mat du ska ha med dig, utan ett par produkter.

/Nu har jag aldrig rest till Thailand, men till/frn England, till/frn Ryssland och ett par andra lnder. Hade alltid med mig olika sorters mat.

Det vrsta som kan hnda att det blir konfiskerat inget annat!

Edit: Har ocks ngongng haft sprit och tobak, inga problem dr heller.
Citera
2010-12-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naganas
Skulle vara djvligt konstigt att inte kunna ta med lite mat
Du tar med lite presenter helt enkelt.

Man fr vl ta med sig godis,choklad t.ex! S varfr skulle det inte g att ta med sig en bit falukorv?.
Det r jo inga mngder mat du ska ha med dig, utan ett par produkter.

/Nu har jag aldrig rest till Thailand, men till/frn England, till/frn Ryssland och ett par andra lnder. Hade alltid med mig olika sorters mat.

Det vrsta som kan hnda att det blir konfiskerat inget annat!

Edit: Har ocks ngongng haft sprit och tobak, inga problem dr heller.

Jag tycker inte heller att det borde vara ngra problem men har som tidigare skrivit sett p grnsbevakarna i Australien s man undrar lite vad som gller fr Thailand.

Jo det som hnder dr r bter och att maten konfiskeras. Dock s upptcker de ganska mkt s r bara dumt att ta med mat nr risken fr bter r relativt stor.
Citera
2010-12-14, 19:46
Medlem
Sightnesss avatar
Haha skapligt ckligt med varma, gamla kttbullar och korvsnuttar nr du kommit hem till dina kompisar...!

Ta med kaviar, knckis och pepparkakor. Finns ju en jvla massa stllen i thai som kr svenskt julbord, ganska ckligt och aldrig nn julmust iofs men vafan...
Citera
2010-12-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Haha skapligt ckligt med varma, gamla kttbullar och korvsnuttar nr du kommit hem till dina kompisar...!

Ta med kaviar, knckis och pepparkakor. Finns ju en jvla massa stllen i thai som kr svenskt julbord, ganska ckligt och aldrig nn julmust iofs men vafan...

Borde dock hlla sig relativt frysta tycker jag, bor 35 min frn Arlanda s slnger ner det i resvskan sist isf och sedan r det vl kallt i bagageutrymmet i luften?
Citera
2010-12-14, 20:29
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Borde dock hlla sig relativt frysta tycker jag, bor 35 min frn Arlanda s slnger ner det i resvskan sist isf och sedan r det vl kallt i bagageutrymmet i luften?

Vrt att testa, om det r morsans kttbullar ivf!

Ingen aning om hur kallt det brukar vara i bagageutrymmet p strre plan och vid ev. mellanlandningar...
Men kttbullar kan ni vl rulla p plats?
Malet ktt, gg, mjlk osv. r enkelt fixat.

Haha snart jul ju, inget man tnker p hrnere!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in