2010-12-14, 13:18
Medlem
Hej!

Själv har jag:

1 färdig grillad kyckling (Som jag oftast köper på maxi).

2 glas burkar feta ost som ligger i vitlöks olja. (3-4 st i bästa fall då jag ÄLSKAR feta ost, Speciellt Eldorados/Euroshoppers)

1 påse dressing mix (Grekisk).

3/4 delar av en medelstor gurka.

1/3 del av ett sallads huvud.

Ungefär ett halv kilo skruv makaroner.

Har käkat denna salladen ett tag nu och det hade varit kul att testa "nya" ingredienser!
Några bra eller goa förslag?
Citera
2010-12-14, 20:19
Medlem
Hyxxs avatar
Du kan ju variera kycklingsalladen genom att t ex byta ut pastan mot ris/bulgur/cous cous. Släng i lite marinerade bönor, eller varför inte lite knaperstekt bacon?

Ett annat tips är att basera salladen på kokt tortellini. Släng i lite oliver, ruccola, tomater, mozarella, olivolja, vitlök och kyckling. Voilá! En kycklingsallad de italiano

Jag brukar göra en med ris, ärtor, paprika, majs, currydressing, skivad purjolök och ananas (!!!). Blir asjävla gott
Citera
2010-12-15, 18:55
Medlem
Nästa gång jag gör det ska jag testa bulgur o bacon i den, lät riktigt gott ju
Citera
2010-12-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyxx
Du kan ju variera kycklingsalladen genom att t ex byta ut pastan mot ris/bulgur/cous cous. Släng i lite marinerade bönor, eller varför inte lite knaperstekt bacon?

Ett annat tips är att basera salladen på kokt tortellini. Släng i lite oliver, ruccola, tomater, mozarella, olivolja, vitlök och kyckling. Voilá! En kycklingsallad de italiano

Jag brukar göra en med ris, ärtor, paprika, majs, currydressing, skivad purjolök och ananas (!!!). Blir asjävla gott

Låter så sjukt gott...
Citera
2011-01-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underteckna
Hej!

Själv har jag:

2 glas burkar feta ost som ligger i vitlöks olja. (3-4 st i bästa fall då jag ÄLSKAR feta ost, Speciellt Eldorados/Euroshoppers)

Har käkat denna salladen ett tag nu och det hade varit kul att testa "nya" ingredienser!

Hm, inkludera rödlök, majs, avokado, kidney bönor och små kvalitativa bebistomater. Tycker inte att det kan bli för många ingredienser. Uppskattar också att blanda i något sött, som honungsmelon. Kombinationen lök, melon och feta ost blir härlig.
Citera
2011-01-10, 20:39
Medlem
Foreverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underteckna
Hej!

Själv har jag:

Amatör!!! Tina kycklingfilé, skär upp i skivor. Krydda med salt, vitpeppar och lite grillkrydda. Stek detta och ha till salladen som består av:

Sallad, gurka, paprika, tomat, majs, sparris på burk, färska el burkchampinjoner. Ett gott tillbehör är om du blandar kikärtor på burk med olivolja, pressad vitlök och persilja. Det bör dra en stund i kylen innan du äter det.
Till detta kan du blanda en påse salladsdressing, alternativt göra en god vitlöksdressing baserad på olja.
Citera
2011-01-10, 21:19
Medlem
FordEscis avatar
Du kan ju börja med att ge fan i särskrivning, det är otroligt irriterande att läsa!

En skvätt färskpressad citron är gott att ha i
Citera
2011-01-11, 12:40
Medlem
Foreverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Du kan ju börja med att ge fan i särskrivning, det är otroligt irriterande att läsa!

Tack!!!
Citera
2011-01-11, 13:14
Medlem
dePauls avatar
Mina favoritingredienser:
  • Ångkokad kyckling
  • Bacon, ångkokt (!)
  • Worcestershire-sås
  • Silverlök, finhackad
  • Färsk persilja, hackad
  • Citronsaft
  • Salt
  • Svartpeppar (stött)
  • Riven, färsk ingefärsrot
  • Majonnäs
  • Gräddfil
  • Gröna vindruvor, kärnfria, delade
  • Selleri, fint skivad
  • Vattenkastanjer, tunt skivade eller valnötter (grovhackade) eller sötkastanjer (ångkokade)
~Paul~
Citera
2011-01-11, 15:33
Medlem
Non plus ultras avatar
en hel grillad kyckling från valfri mataffär eller om man tänker på det i god tid och grillar en egen,
romansallad är att föredra
ett par äpplen
rödlök
stekt potatis, (brukar göra detta i riktigt kök och köra nerhackad potatis o fritösen så det blir lite som potatiskrutonger)
viktigaste här är helt klart dressingen som kan köpas i sverige? honey mustard.
ananrs ta senap+honung och vispa ut det i olja. den ska ha en ganska stark senapssmak och blanda upp det här och låt dra lite.

kyckling+äpple+honeymustard kan man inte tröttna på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in