Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-14, 09:46
Medlem
Hej, jag har som projektarbete att att söka sponsorer till min speedway-karriär och håller nu på med att skiva ett mail som ska skickas till lokala företag.
Jag behöver hälp med vad jag ska skriva i brevet för att de ska vilja sponsra?

lite småfakta:
Jag kan erbjuda reklam på ställ, cykel, buss och reklamskyllt på motorstadion där elitseriematcher drar ca. 5 000 i publik och sänds på canal +.
Jag är 18 år och nästa säsong är min andra, jag har utvecklats fort och är en lovade talang enligt klubb och tidning. Behöver pengar till bättre motor mm. Kan även vara i produkter tex. oljor eller rengörings medel.

Exempel på vad jag ska skriva eller andra tips för att få ihop sponsorer?
Citera
2010-12-14, 10:41
Medlem
CB4lifes avatar
det där är väll egentligen allt du behöver skriva. Ifs kanske du borde skriva hur mycket dem ska betala beroende på vilken plats och storlek deras annons blir.
Citera
2010-12-14, 11:35
Medlem
Hur ska man börja? man vill ju ha en så kort text som möjligt så att de läser ?
Citera
2011-01-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swodniw
Hur ska man börja? man vill ju ha en så kort text som möjligt så att de läser ?
Tycker du har börjat bra med skriva
vad du kan ge dom och inte tvärt om.

Sen kanske du ska lägga upp det som att du önskar dom blir samarbetspartners med dig..
Låter finare än säga dom är sponsorer.
Citera
2011-01-12, 22:17
Medlem
32åringens avatar
Du kanske kan anordna nån slags event t.ex. sponsorfest i samband med en seriematch där sponsorerna och/eller deras anställda kan komma nära i depån?
Antingen en match där du själv är med eller en elitseriematch. Då kunde du sälja biljetter till sponsorerna där dom kan bjuda med anställda eller kunder och servera käk och dricka.
En liknande grej vore att anordna resor för sponsorer och deras kunder/anställda till en GP-tävling.
Hade en kompis som anordnade och sålde F1-resor för sina sponsorer och deras kunder för dra in pengar till sin rallysatsning och det verkade vara ett lukrativt koncept.
Lycka till med speedwayåkandet.
Citera
2011-05-05, 10:12
Medlem
Vilken klubb i Sverige har ca 5000 pers på en match?

Du skriver att du ska köra i elitserien men ämnet heter Speedway div.1 ?
Citera
2011-07-02, 03:16
Medlem
FREDENNs avatar
Idiot.

1: gör något unikt så dom får upp ögonen för just dig.

2: prestera, visa upp dig, visa hur fan taggad du är, du ska bli bäst, sattsa fullt.

3: sponsorträff med korv och prova på speedway, och såklart en tavla med tack för säsongen xxxx.

Allt detta är egentligen givet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in