2010-12-14, 02:46
Medlem
Bort med offsideregeln. Skitsamma var spelarna befinner sig under spel så länge de är på planen. Tycker det är för många avblåsningar och om man plockade bort offsideregeln skulle vi få ett roligare spel.
Citera
2010-12-14, 02:58
Medlem
Är roligare spel långbollar på en/två ensamma forwards?

Tveksamt.
Citera
2010-12-14, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Bort med offsideregeln. Skitsamma var spelarna befinner sig under spel så länge de är på planen. Tycker det är för många avblåsningar och om man plockade bort offsideregeln skulle vi få ett roligare spel.

mannen, det skulle bli KAOOOS!! hahahah allvarligt
Citera
2010-12-14, 03:12
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joydrive
Skippa inkasten och kör på insparkar/hörnor över hela långsidan. Detta skulle gynna spelande fotboll, fler passningar och högre tempo. Enkel regeländring som skulle göra sporten gott.

kanske man kan tro; i princip skulle det vara en jäkla massa inlägg, helt enkelt. Spelarna är lite för bra på att sparka långt..
Citera
2010-12-14, 03:34
Medlem
Mequandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getoffmylawn
Vill mest bara att dom italienska smygbögarna lär sig att sluta grina och filma.

hoppla, när ska folk inse att man faktiskt vidtar åtgärder i italien för att minska filmningar med avstängningar. Någit man inte gör i ex Spanien.

Mitt främsta förslag är att domare från andra länder ska få dömma vissa matcher (ex el clasico).

Sen hade jag velat se avstängningar i efterhand i alla ligor. Kul när Messi och fjantarna i Barca får 2-3 matcher var femte match. Där snackar vi fjolliga
Citera
2010-12-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVann
Det finns ju regel som säger att man inte får göra hög spark, ändå åker Ibra inte ut när han cykelsparkar!

Då tycker jag faktiskt man kan godkänna spark mot huvud för det blir resultatet ibland med cykelspark och i min åsikt skulle fotboll bli bättre om man fick sparka ner varandra.
Hög spark finns det inget som heter. Farligt spel heter det. Och det är spelaren som är först in i situationen som bestämmer spelsätt. Så ifall spelare ett är där först och gör en cykelspark och spelare nummer två kommer fram och försöker nicka bollen så är det spelare två som felar.
Citera
2010-12-14, 14:23
Medlem
Jag är inte för att det ska bli som hockeyn att man kollar varenda lite skithändelse men blir som Irland - Frankrike ska fan något göras, tänk att missa VM pga äcklig händelse.
Citera
2010-12-14, 14:27
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av joydrive
Är roligare spel långbollar på en/två ensamma forwards?
När det inte finns någon offsideregel finns det ingen anledning för försvarare att hålla upp backlinjen, hade varit alldeles för lätt att löpa igenom. Hade snarare varit inläggsspel i ett straffområde med 20 spelare i 90 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av getoffmylawn
- Man ska få skjuta direkt på indirekt frispark.
Då kallas det direkt frispark.

Citat:
Ursprungligen postat av jagvann
Då tycker jag faktiskt man kan godkänna spark mot huvud för det blir resultatet ibland med cykelspark och i min åsikt skulle fotboll bli bättre om man fick sparka ner varandra.
Varför inte godkänna slag mot kroppen när vi ändå håller på? Det borde göra sporten "hårdare" och säkerligen locka den stora publikmassan från Förenta Staterna.

OnT: För att svara på frågan så tycker jag regelverket är rätt bra just nu, det enda som saknas tycker jag är målkameror. UEFA är ju för detta, de har ju till exempel infört måldomare i CL, vilket är ett steg på vägen. FIFA däremot, med ultrakonservativa och korrumperade Blatter vid rodret, lär inte godkänna det på ett tag...
Citera
2010-12-14, 15:33
Medlem
Fula Gubbens avatar
Måldomare är en bra idé.

En sak jag ogillar är när målvakten blir utvisad i samband med en straffsituation. Det går väl att argumentera för detta, men det är också ett sällsynt effektivt sätt att döda en jämn match.
Citera
2010-12-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Jag skulle verkligen gilla att man skulle få vara utanför planen i säg 5 minuter ifall man måste få läkarvård. Effektivt och bra. En nackdel är ju att fult spel skulle få positiva effekter. Men det där låter jag någon annan lösa.

Genom att tillåta att det är tillåtet att genomföra ett byte på spelaren som får läkarvård så blir laget inte drabbat i de fall där spelaren faktiskt är skadad. Det är alltså bara i fallen där laget vill att den skadade spelare skall in i spel igen som det blir 5 minuters "utvisning".

Möjlighet att utmana domslut genom att varje tränare/lagkapten får t.ex två utmaningar per halvlek där de kan begära en videogranskning (som hawkeye i tennis). Om tränaren har fel så förbrukas utmaningen, har han rätt så har han kvar utmaningen. Alltså kan tränaren utmana hur många gånger som helst om han har rätt, men bara två gånger om han har fel.
Citera
2010-12-15, 21:11
Medlem
ipodnanos avatar
Citat:
Jag är ledsen, men folk som är av den åsikten förstår ingenting om fotboll.
Citera
2010-12-15, 21:32
Medlem
Ibland slår tanken mig att det skulle bli ett roligare och öppnare spel av att ta bort en spelare i vardera lag och helt enkelt köra 10-manna, det kommer givetvis aldrig att hända men lek lite med tanken, jag tror definitivt att allsvenskan och de sämre ligorna hade lyft sig ett par snäpp ur ren underhållnings synpunkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in