Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Bort med offsideregeln. Skitsamma var spelarna befinner sig under spel så länge de är på planen. Tycker det är för många avblåsningar och om man plockade bort offsideregeln skulle vi få ett roligare spel.
Citat:
Ursprungligen postat av joydrive
Är roligare spel långbollar på en/två ensamma forwards?
När det inte finns någon offsideregel finns det ingen anledning för försvarare att hålla upp backlinjen, hade varit alldeles för lätt att löpa igenom. Hade snarare varit inläggsspel i ett straffområde med 20 spelare i 90 minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av getoffmylawn
- Man ska få skjuta direkt på indirekt frispark.
Då kallas det direkt frispark.
Citat:
Ursprungligen postat av jagvann
Då tycker jag faktiskt man kan godkänna spark mot huvud för det blir resultatet ibland med cykelspark och i min åsikt skulle fotboll bli bättre om man fick sparka ner varandra.
Varför inte godkänna slag mot kroppen när vi ändå håller på? Det borde göra sporten "hårdare" och säkerligen locka den stora publikmassan från Förenta Staterna.
OnT: För att svara på frågan så tycker jag regelverket är rätt bra just nu, det enda som saknas tycker jag är målkameror. UEFA är ju för detta, de har ju till exempel infört måldomare i CL, vilket är ett steg på vägen. FIFA däremot, med ultrakonservativa och korrumperade Blatter vid rodret, lär inte godkänna det på ett tag...