Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-26, 21:46
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
På mitt jobb är det enkom personalen som är nyktra (förhopningsvis)...

Jag förstår. Men det förklarar inte varför du anser att det är bättre att vara omgiven av kolatorskar än tjackisar?
Citera
2023-03-26, 21:59
  #230
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag förstår. Men det förklarar inte varför du anser att det är bättre att vara omgiven av kolatorskar än tjackisar?

Nja, var nog otydlig då jag inte har någon större erfarenhet av kokain alls, det är för dyrt för det klientelet jag jobbar med. Jag har mest erfarenhet av Amfetamin, Hash, Heroin, piller och alkohol och såklart en salig blandning av dessa - om jag må välja mellan dessa droger, sett till hur de är att handskas med, så är Heroinister de överlägset "enklaste" att hantera och umgås med - det är lite zombiedvala över dessa, men oftast ändå "klara" nog i huvudet för att föra en "normal" konversation. En "tjackis" är överallt och det är oftast omöjligt att följa deras tankegångar och svada. De "värsta" är de som super och tar piller, samt Amfetamin - ofta psykoser på dessa då de, i princip, aldrig sover under sina sämsta perioder...
Citera
2023-03-27, 01:46
  #231
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiverseJobbare
Det har säkert att göra med att koks är väldigt beroendeframkallande medans bumset inte är beroendeframkallande alls, i klinisk mening. Det brukar smälla väldigt högt om man ska prata skadepotential på en drog.

Jag gissar såklart, men det känns rimligt.

Ja, kokain är jävligt beroendeframkallande. Jag blev så hooked på ladd och varje kväll sa jag till kompisen att det här var sista linan. Det fantastiska måendet som ökar och självförtroendet som växer .

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag är inte narkoman själv men som utomstående föredrar jag att umgås med tjackisar alla dagar i veckan framför kokainister.

Båda är ganska påfrestande i längden men kokainister tycker jag kan bli snudd på odrägligt självcentrerade både i personlighet och vad dom pysslar med. Allt handlar om deras behov, endera allt runt själva drogen eller runt deras person.

Tjackisar är stökiga men på ett mer förutsägbart lite lugnare sätt. Sen brukar det hända mer spännande saker och bli mer små äventyr runt dom.

Det värsta med tjackisarna är när de får snutnoja eller psykoser där de ser spindlar och ormar överallt och avlyssningsapparater här å var.
Citera
2023-06-24, 19:50
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför anser flera i tråden att Amfetamin inte skulle vara fysiskt beroendeframkallande? Alla droger som stimulerar CNS är beroendeframkallande. Ni kan inte ha jobbat med nedgågna missbrukare, det hör jag det...

Dina erfarenheter väger inte tyngre än vetenskap dock. Amfetamin ÄR inte fysiskt beroendeframkallande vilket är klarlagt sedan långt tillbaka.

Det är, precis som de flesta andra droger, psykiskt beroendeframkallande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback