2010-12-13, 21:52
Medlem
treeflows avatar
Hej. Jag undrar hur man gör infräst text, alltså typ som Flashbacktexten i headern med wood-temat i Photoshop om någon har lust att förklara

Såhär menar jag;
http://yfrog.com/nbskrmavbild20101213kl215p

Mvh
Citera
2010-12-13, 21:54
Medlem
b0gfettos avatar
Det räcker väl att göra texten 3D bara att du kör 3D:n i bokstäverna istället för utanför. Jag har inte PS installerat just nu men det borde finnas som alternativ.
Citera
2010-12-13, 21:59
Medlem
Innerglöd i PS tror jag är det som du är ute efter. Testa det!
Citera
2010-12-13, 22:03
Bannlyst
http://tinyurl.com/2cbzkga
Citera
2010-12-13, 23:44
Medlem
Finns flera sätt att göra detta på. Det enklaste jag kan komma på sådär på rak arm är väl att först placera ut ditt textlager där du vill ha det, högerklicka på texten i layers menyn och välj "select pixels" (eller bara ctrl + vänsterklick på textens lager).

Markera sedan det lagret du har som bakgrund och klicka på "layer via copy" (ctrl + j) och ta sedan bort textlagret du först skapade. Gå sedan in i blending options för det nyskapade lagret och lägg till exempelvis "inside shadow" och kanske "inside glow" och lek runt med färgsättning och styrka för att få till det som du vill ha det.
Citera
2010-12-14, 00:04
Medlem
Mr.Klisters avatar
Skriv bara texten, högerklicka på lagret, välj Blending Options och sedan Inner Shadow.
Citera
2010-12-14, 00:08
Medlem
spermaoffrets avatar
bevel/emboss, beroende på om det ska bukta ut eller vara graverat. finns väl som sagt i textlagret, eller som effekt om du nu väljer att markera hela texten med en selection. men senare version finns väl detta i lager, alt. textverktyget. drop shadow på insidan blir ju den effekten
Senast redigerad av spermaoffret 2010-12-14 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in