• 1
  • 2
2010-12-13, 18:55
Medlem
ChaChings avatar
Idag provade jag att spela poker online (för riktiga pengar iaf) för första gången. Skaffade mig ett konto på Pokerstars och satte in 10 dollar. Började med att spela på 0,5/1 dollarsborden, men flyttade snabbt upp till 3/6. På en halvtimme hade jag vunnit 100 dollar.

Men jag skapade inte den här tråden för att skryta, utan för att starta en diskussion. Jag vann nämligen nästan enbart på att bluffa, hade såklart lite tur ibland, men det var bluffarna som vann mig de stora pengarna (eller stora och stora, jag menar relativt). Så fort jag hade raisat ett par gånger foldade motståndarna, självklart med vissa undantag. Så, har jag rätt när jag påstår att onlinespelare är för fega eller hade jag bara en bra dag?
Citera
2010-12-13, 18:58
Medlem
Treehorns avatar
Du har helt rätt, bluffa på då det är många fegisar på $3/$6. Testa högre också, lika lätt där.
Senast redigerad av Treehorn 2010-12-13 kl. 19:01.
Citera
2010-12-13, 19:09
Medlem
det e mys nar folk kommer shortstack och bluffar till sig nagra poter... om de inte springer ivag direkt bara :-)

EDIT
Kanske ska tillfora nagot till diskussionen. Nej det e inte sa latt som du sager. Om du spelar en stund kommer du nog ganska snart forlora alla dina pengar. Nu lyckades du, ta ut, borja om med 10 och forsok gora samma sak igen.
Senast redigerad av SlinkyDog 2010-12-13 kl. 19:13.
Citera
2010-12-13, 19:10
Medlem
niggazs avatar
Du får tänka på att de inte är samma spelare på alla bord heller.
Citera
2010-12-13, 19:28
Medlem
Ooh fyfan, satan vad du tjänade där, fatta timlönen. Fatta om du kan spela så varje dag, 16 timmar om dagen i 50 år, fattar du hur rik du kommer vara. Ditt system verkar ju vara vattentätt, man kanske skulle prova?
Citera
2010-12-13, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChaChing
Idag provade jag att spela poker online (för riktiga pengar iaf) för första gången. Skaffade mig ett konto på Pokerstars och satte in 10 dollar. Började med att spela på 0,5/1 dollarsborden, men flyttade snabbt upp till 3/6. På en halvtimme hade jag vunnit 100 dollar.

Men jag skapade inte den här tråden för att skryta, utan för att starta en diskussion. Jag vann nämligen nästan enbart på att bluffa, hade såklart lite tur ibland, men det var bluffarna som vann mig de stora pengarna (eller stora och stora, jag menar relativt). Så fort jag hade raisat ett par gånger foldade motståndarna, självklart med vissa undantag. Så, har jag rätt när jag påstår att onlinespelare är för fega eller hade jag bara en bra dag?

vet ingen sida där man kan köpa in sig för bara 10$ på .5/1 bord
och även om du lyckades spela upp så du slutade med 100€, så kan man inte raisa ett par gånger på 3/6 med så liten stack.

sorry. tråden luktar unket
Citera
2010-12-13, 20:18
Medlem
ChaChings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfarfar
vet ingen sida där man kan köpa in sig för bara 10$ på .5/1 bord
och även om du lyckades spela upp så du slutade med 100€, så kan man inte raisa ett par gånger på 3/6 med så liten stack.

sorry. tråden luktar unket

Jag kan lova dig att jag talar sanning. Startade med 10 dollar, köpte in mig på ett .5/1 bord (gick bra på Pokerstars) tjänade minst 30 där, gick sedan vidare. Dock så kan jag ha köpt in mig på ett 2/4 bord istället för 3/6, är inte säker. Förstår inte riktigt vad som inte stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av niggaz
Du får tänka på att de inte är samma spelare på alla bord heller.

Sant, men jag spelade i alla fall på två bord, funkade lika bra på båda.

Ja Pellebelle, skulle ju vara ett ganska så bekvämt liv Tog dock ut alla pengar, tänker nog inte spela onlinepoker igen, hjärtat började klappa lite för snabbt när det gällde pengar... Inget för mig. Men pengarna är välbehövda för en fattig student som jag.
Citera
2010-12-13, 20:24
Medlem
PokerByJozos avatar
Minsta inköp på pokerstars är shortstacked borden med 20-50bb, hur du lyckades köpa in dig på 0,5/1 bord är alltså omöjligt med endast $10.
Citera
2010-12-13, 20:36
Medlem
Aberaths avatar
Det finns inget bord (No limit) på stars där du kan köpa in $10 på ett $05-1 bord.
Citera
2010-12-13, 20:39
Medlem
ëgd:<
Citera
2010-12-13, 20:56
Medlem
ChaChings avatar
Massor med pokerord, så jag kan ha missförstått här, men om ni menar att det inte går att köpa in sig på ett .5/1 bord så har ni fel. Här har jag bevis: http://data.fuskbugg.se/dipdip/_Scre...39.29%20PM.png

Ursäktar mig om jag har missförstått, har jag skrivit något som är omöjligt måste jag bara kommit ihåg fel. Sanningen är i alla fall att jag gick ifrån 10 till 100 på cirka en halvtimme.

EDIT: Det var fixed limit, gör det nån skillnad?
Citera
2010-12-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChaChing
Massor med pokerord, så jag kan ha missförstått här, men om ni menar att det inte går att köpa in sig på ett .5/1 bord så har ni fel. Här har jag bevis: http://data.fuskbugg.se/dipdip/_Scre...39.29%20PM.png

Ursäktar mig om jag har missförstått, har jag skrivit något som är omöjligt måste jag bara kommit ihåg fel. Sanningen är i alla fall att jag gick ifrån 10 till 100 på cirka en halvtimme.

EDIT: Det var fixed limit, gör det nån skillnad?

det är en väsentlig skyllnad. men jag kan lova dig att du bara hade tur. du kunde lika gärna ha spelat roulette.

det är ett klokt val du gör att inte spela mer.
Senast redigerad av Storfarfar 2010-12-13 kl. 21:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in