Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-12-13, 18:40
Medlem
CrystalCastless avatar
Hej

har precis startat en försenad hockeykariärr och har precis köpt ett par sprillans nya skridskor
http://www.hockeymonkey.eu/skate-reebok-4k-sr-10-p-2137-c-111.aspx

är det bara att slänga dom i ugnen på 200 grader i typ 3 minuter?
Ska jag isf ha snören och allting på och sen bara ta på sig dom och sitta still i typ en kvart?

Snabba tips vill ju ut på isen asap!
Citera
2010-12-13, 18:42
Medlem
ShogunAssasins avatar
Är det inte bättre att ha ugnen på typ 60 grader istället och låta dom ligga i 10 min så dom blir jämnvarma? Sedan bara snöra på och sitta med dom hemma tills dom svalnat.
Citera
2010-12-13, 18:42
Medlem
Dr.hankeys avatar
Nu får du förklara varför dom ska vara i ugnen? :S
Citera
2010-12-13, 18:43
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
För att formas efter foten
Citera
2010-12-13, 18:44
Medlem
raintimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey

För att de ska forma sig efter foten.

Edit. En hann före
Citera
2010-12-13, 18:44
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
För att formas efter foten
Fan va smart...varför har jag aldrig tänk på detta innan. Så in i helvetes mycket skoskav jag har haft genom åren pga att det inte finns några jävla skridskor som passar
Citera
2010-12-13, 18:46
Medlem
CrystalCastless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Är det inte bättre att ha ugnen på typ 60 grader istället och låta dom ligga i 10 min så dom blir jämnvarma? Sedan bara snöra på och sitta med dom hemma tills dom svalnat.

jo fundera på typ 80grader istället, men ska jag ha snören kvar på skridskorna?
det tar väl ingen skada eller?
så jag liksom snörar dom innan sen tar av mig dom in i ugnen sen slänga ner fötterna och låta det svalna som du sa!
Citera
2010-12-13, 18:47
Medlem
theoones avatar
Men skit i det? Dom är inte så jävla hårda direkt. Du åker in dom på några ggr. Sen har du dessutom sån airpump på dom, som gör att dom själva anpassar sig efter din fot. Tror inte den funktionen mår så bra av att hamna i ugnen.
Citera
2010-12-13, 18:48
Medlem
Fear_Dukes avatar
Lägre värme och längre tid är nog bättre
Citera
2010-12-13, 18:49
Medlem
CrystalCastless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Men skit i det? Dom är inte så jävla hårda direkt. Du åker in dom på några ggr. Sen har du dessutom sån airpump på dom, som gör att dom själva anpassar sig efter din fot. Tror inte den funktionen mår så bra av att hamna i ugnen.

det står en liten finlapp fastklistrad på skolådan att man ska ta in dom i "skridskougnen" i 200 grader i ett par minuter sen ta ut dom släppa ut luften ur air pump för att sen stoppa i fötterna.
Tyvärr så äger jag ingen skridsko ugn så det får bli min vanliga ugn om de funkar..
vilket jag hoppas
Citera
2010-12-13, 18:50
Medlem
Läs bruksanvisningen o ge fan i det som inte står i det. Tror tillverkarna har ganska bra koll.
Citera
2010-12-13, 18:51
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalCastles
det står en liten finlapp fastklistrad på skolådan att man ska ta in dom i "skridskougnen" i 200 grader i ett par minuter sen ta ut dom släppa ut luften ur air pump för att sen stoppa i fötterna.
Tyvärr så äger jag ingen skridsko ugn så det får bli min vanliga ugn om de funkar..
vilket jag hoppas

Mm okej, ja du gör som du vill, ja skulle kört på dom som dom var ändå. Har aldrig värmt mina skridskor någonsin alla år ja spelat hockey, utan bara kört. Hoppas de går bra då. Hade dom ingen ugn där du köpte dom?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in