2010-12-13, 16:09
Medlem
År och månader går mellan tips om att det e dags å investera i dollar. Nu har jag själv funderat på om det kanske är värt. Men samtidigt har jag hört att kursen förväntas gå ner ytterligare. Är det så? Bör man fortsätta med väntandet?? Tycker ju dollarn faktisk är låg nu, även om den har varit ännu lite lägre...
Citera
2010-12-13, 16:15
Medlem
Kaustis avatar
Har du kollat på nåt annat alls än att dollarn står lågt?
Citera
2010-12-13, 16:28
Medlem
brolijas avatar
Att det fortfarande finns de som ens funderar på att köpa dollar..
Ta en titt på guld eller yen.
Citera
2010-12-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Har du kollat på nåt annat alls än att dollarn står lågt?

Nepp.. har ju inte det.. e väl lite nybörjade så att säga, vad bör jag kolla på? Jag menar, har ju någolunda koll på hur dollarn sjunkit och stigit under åren.... men utöver det...
Citera
2010-12-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolija
Att det fortfarande finns de som ens funderar på att köpa dollar..
Ta en titt på guld eller yen.

Tog en titt på valutakursen och Yen. Visserligen e jag ny i detta men förstod inte vad som talade för att köpa yen...
Citera
2010-12-13, 16:53
Medlem
Ska du köpa dollar och ha det hemma eller hur hade du tänkt?

Du förlorar pengar på växelkurs och inflation. Men go for it, det är ju misstagen man lär sig av. Så du kommer nog komma ut fattigare, men smartare. Kunskap kan inte värdesättas i pengar
Citera
2010-12-13, 17:17
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copyright
Tog en titt på valutakursen och Yen. Visserligen e jag ny i detta men förstod inte vad som talade för att köpa yen...

Nej finns inget heller, Japans riksbank trycker också pengar för fulla muggar.
Det du kan göra är ju att blanka dollar. Eller ta en titt på guld eller silver.
Citera
2010-12-13, 17:27
Medlem
Ska du handla med valuta så ska du inte handla med fysiska pengar utan anvädna t.ex. forexyard och liknande verktyg. Dollarn skulle jag aldrig köpa pga att usas ekonomi är körd och det enda som håller den igång är krigen.
Citera
2010-12-13, 23:43
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Ska du handla med valuta så ska du inte handla med fysiska pengar utan anvädna t.ex. forexyard och liknande verktyg. Dollarn skulle jag aldrig köpa pga att usas ekonomi är körd och det enda som håller den igång är krigen.

På vilket sätt håller krigen igång USA:s ekonomi? Kollat för mycket på Zeitgeist?
Citera
2010-12-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
.

Nej, har inte kollat på Zeitgeist. Var faktist tvungen att googla filmen. Själv då, bor du under en kraftledning kanske?

Administrationen skapar ett budgetunderskott på grund av kriget som hjälper till att hålla igång ekonomin. Den offentliga sektorns utgifter för militära kontrakt fungerar som bränsle till den amerikanska ekonomin. Utan dom hade det inte sett roligt ut i USA.
Citera
2010-12-14, 00:22
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Nej, har inte kollat på Zeitgeist. Var faktist tvungen att googla filmen. Själv då, bor du under en kraftledning kanske?

Administrationen skapar ett budgetunderskott på grund av kriget som hjälper till att hålla igång ekonomin. Den offentliga sektorns utgifter för militära kontrakt fungerar som bränsle till den amerikanska ekonomin. Utan dom hade det inte sett roligt ut i USA.

Que? Det sista USAs regering behöver är hjälp med att bränna pengar. Krig håller inte igång någon ekonomi.
Citera
2010-12-14, 01:22
Medlem
Drakstormens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
På vilket sätt håller krigen igång USA:s ekonomi? Kollat för mycket på Zeitgeist?
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Que? Det sista USAs regering behöver är hjälp med att bränna pengar. Krig håller inte igång någon ekonomi.

God morgon, grabbar!

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_industrial_complex

Kvällens dokumentärtips:
http://www.youtube.com/watch?v=i2uAc4HkIAM&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här