• 1
  • 2
2004-07-21, 23:13
Medlem
Damericuss avatar
Imorgon åker jag till USA och då hade jag tänkt att ta med mig snus 10 dosor, frågan är om det är olagligt att föra in det i landet eller är det lagligt. Man vill ju inte åka fast i tullen i ett sådant fittland.

Tack på förhand
Citera
2004-07-21, 23:14
Medlem
L0darens avatar
förstår din oro

det ska dock inte vara nåra problem, sålänge du tar med för eget bruk, och 10 dosor verkar rimligt

Har själv skickat x antal stockar till vänner därborta, aldrig varit nåt problem. Dem säljer ju snus därborta också så
Citera
2004-07-21, 23:15
Medlem
Roll8ors avatar
Det är lagligt.
Snus säljs även i USA.
Citera
2004-07-21, 23:26
Medlem
Damericuss avatar
Ok fan vad nice, tack för de snabba svaret. FB folk kan man lita på.*

*Dock inte i mörka gränder, eller när man beffinner sig i underläge.
Citera
2004-07-22, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Damericus
*Dock inte i mörka gränder, eller när man beffinner sig i underläge.
LOL...
Citera
2004-07-24, 00:05
Medlem
Hm, jag ska ha en lista med länder dit man får ta med snus, och hur mycket till varje land. Fan om jag kunde hitta den. Men eftersom det är lagligt (som någon redan sa ) i USA så är det inga problem. Tex till Australien är det lagligt med ca 10 dosor eller något sådant.

Ska leta och se om jag hittar listan..
Citera
2004-07-24, 00:29
Medlem
Roll8ors avatar
Jag tror det är lagligt att föra in överallt för privat bruk, iaf minst en stock, men däremot olagligt att marknadsföra/sälja. Än så länge, men förhoppningsvis kan Swedish Match snart exportera det svarta guldet till övriga Europa.
Citera
2004-07-24, 00:38
Medlem
Swedish match säljer redan snus per postorder. Beställde 3 stockar när jag pluggade i USA, vilket skeppades rätt snabbt, och med en inbetalningslapp

Snacka om att lita på folk, men nikotinist som man är, vill ju kanske inte bita handen som föder en, vilket kanske är anledningen till deras en aning "godtrogna" affärsskap.

Tror man kunde beställa på www.generalsnus.se eller liknande. Vill minnas att de skickar till mer eller mindre hela världen.
Citera
2004-07-24, 01:17
Medlem
zurfarns avatar
Hmmm, en stock....kortsemester.....4 dagar. Tror jag stannar hemma i Sverget.......
Citera
2004-07-25, 15:39
Medlem
http://www.snusworldwide.com/

Där kan man beställa de flesta sorterna, och få det skickat överallt..
Citera
2004-07-27, 13:39
Bannlyst
Island torskade jag for smuggling av snus...japp dagens sanning i november forra aret, fick dessutom bota typ 30-40kr dosan.... Men har i Dubai sa var det inga problem!
Citera
2004-07-27, 14:33
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G'Sus
Tex till Australien är det lagligt med ca 10 dosor eller något sådant.

Är det? När det var OS i Australien så skulle ju det svenska handbollslaget "smuggla" in snus, eftersom dom inte fick dispens att föra in snus i landet. Var nåt tjafs om att all tobak som nyttjas oralt var olagligt på grund av att aborginerna har nåt knarkliknande i den vägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in