Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-22, 23:03
  #3385
Medlem
Malacodas avatar
Hittade en TA som ser trevlig ut http://930e888ea91284a71b0e-62c980ca...d917a2dc35.png
Citera
2016-02-22, 23:46
  #3386
Medlem
Dagens PM var trist. Mycket sälj lagt för imorgon och stop/lossen som kickar in vid 10 kr. Ser vi 9.80 imorn innan stängning?
Citera
2016-02-23, 00:24
  #3387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Dagens PM var trist. Mycket sälj lagt för imorgon och stop/lossen som kickar in vid 10 kr. Ser vi 9.80 imorn innan stängning?

Fel tråd? Är du hög? Vad får dig att tro det?
Citera
2016-02-23, 06:57
  #3388
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl.R
Dagens PM handlar ju inte det minsta om VR. Hur tänker du nu?

Jag tänker på det stycket som börjar med "-Härnäst siktar starbreeze..." Jag tolkar det som en fortsättning på tidigare stycke där bolaget pratar om payday och OTWD.

Tolka det som du vill.

Det väldigt intressanta är att många skribenter i den här tråden pratar sig varma om den tunga hjälmen... Sen när jag påpekar att jag tolkar PM som att det är där satsningen från bolaget ligger... Då blir det hus i helvete.

Jag tolkar detta som att många, precis som jag, är väldigt skeptiska till StarVR men att ni sitter på GAV som inte tillåter det.
__________________
Senast redigerad av Windchester 2016-02-23 kl. 07:02.
Citera
2016-02-23, 06:59
  #3389
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Dagens PM var trist. Mycket sälj lagt för imorgon och stop/lossen som kickar in vid 10 kr. Ser vi 9.80 imorn innan stängning?

Inte en chans. Tidigaste nån månad eller två efter rapport kan vi hamna på dessa nivåer. Men det handlar såklart om vad som presenteras och hur många förseningar som annonseras.
__________________
Senast redigerad av Windchester 2016-02-23 kl. 07:03.
Citera
2016-02-23, 12:51
  #3390
Medlem
Jag sitter på GAV på 5 kronor så behöver inte oroa mig för det. Men det var ändå en minimal investering utav starbreeze, 2 miljoner dollar. Och bara marknadsföringen som genererats mot OTWD genom StarVR så tycker jag de är väl investerade pengar. Aja vi får se. VR är framtiden tror jag och Starbreeze siktar på att vara med på ett hörn.

Näst har vi dock Dead by Daylight sen John wick VR (som dock inte kommer dra in några pengar tror jag)
Citera
2016-02-23, 15:38
  #3391
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Jag sitter på GAV på 5 kronor så behöver inte oroa mig för det. Men det var ändå en minimal investering utav starbreeze, 2 miljoner dollar. Och bara marknadsföringen som genererats mot OTWD genom StarVR så tycker jag de är väl investerade pengar. Aja vi får se. VR är framtiden tror jag och Starbreeze siktar på att vara med på ett hörn.

Näst har vi dock Dead by Daylight sen John wick VR (som dock inte kommer dra in några pengar tror jag)

StarVR kostar i slutändan betydligt mer än 2miljoner dollar....

Om ett och ett halvt år när OTWD släpps så tror jag den reklamen som gjorts idag kommer ha glömts bort.

Starbreeze borde vända på steken och köra payday3 och OTWD nu och sikta på StarVR om ett och ett halvt år. Men som sagt fokus ligger på den tunga hjälmen.
Citera
2016-02-23, 16:43
  #3392
Medlem
Windchesters avatar
http://www.gamereactor.se/nyheter/31...t+an+pa+skiva/

Spännande utveckling. Framförallt för ett bolag som Starbreeze som satsar på digital nedladdning för alla sina spel. Nu håller vi tummarna för att dom säljer StarVR och återgår till det dom gör bäst.
Citera
2016-02-23, 16:48
  #3393
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
http://www.gamereactor.se/nyheter/31...t+an+pa+skiva/

Spännande utveckling. Framförallt för ett bolag som Starbreeze som satsar på digital nedladdning för alla sina spel. Nu håller vi tummarna för att dom säljer StarVR och återgår till det dom gör bäst.


Det visar ju bara hur verklighets frånkopplad du är som tror att du nu tar detta som nyheter att ingen köper fysiska spel längre.
Tror du nån köpt CS:GO på skiva? Släpp sargen och kom in i matchen.
du verkar ju vilja tjata om nån sorts tung hjälm hela tiden så antar det är nått du har på dig som måste störa dig nått enormt i vardagen
Citera
2016-02-23, 18:43
  #3394
Medlem
Windchesters avatar
Dataspelsbranschen släppte en rapport om digital försäljning under föregående år för er som är intresserade.
http://www.dataspelsbranschen.se/med...ing%202015.pdf

Här är siffor från USA dessvärre finns inte föregående år med
http://www.statista.com/statistics/1...us-since-2009/
Citera
2016-02-23, 19:00
  #3395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Inte en chans. Tidigaste nån månad eller två efter rapport kan vi hamna på dessa nivåer. Men det handlar såklart om vad som presenteras och hur många förseningar som annonseras.
Då får vi vänta och se. Ett ras kunde vi dock konstatera. Jag sitter på en GAV på 17.10 drygt. Når vi dessa nivåer ens igen?
Citera
2016-02-23, 19:32
  #3396
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Då får vi vänta och se. Ett ras kunde vi dock konstatera. Jag sitter på en GAV på 17.10 drygt. Når vi dessa nivåer ens igen?

Mitt tips är tyvärr att snitta ner dig. Jag tror det dröjer länge innan vi ser såna siffror. Om vi någonsin gör det.

Håller tummarna för att DbD kan överaskar ordentligt med försäljningssiffror och du får tillbaka dina slantar med råge. Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback