Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2004-07-23, 16:41
  #37
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoax
Vem har pratat om ras ? Religion och kultur däremot.
Ah, OK. Jag tar tillbaka (för tillfället) rasistanklagelsen och ber om ursäkt. Men vad är det då EXAKT som gör den här flickan till en lögnerska? Att hon är muslim, arab, irakier, eller vad? Vilken kultur är det som gör henne till en lögnare? Den arabiska eller mer specifikt den irakiska, eller är det kanske just i den landsända av Irak där hon härstammar från, som de ljuger som satan?

Specificera gärna. Och berätta gärna vilka mentala krafter du nyttjat för att få fram dessa uppgifter då det inte lämnas särskilt mycket information om flickans vandel och härkomst i artikeln i sig.
Citera
2004-07-23, 16:55
  #38
Medlem
Citat:
Ah, OK. Jag tar tillbaka (för tillfället) rasistanklagelsen och ber om ursäkt. Men vad är det då EXAKT som gör den här flickan till en lögnerska? Att hon är muslim, arab, irakier, eller vad? Vilken kultur är det som gör henne till en lögnare? Den arabiska eller mer specifikt den irakiska, eller är det kanske just i den landsända av Irak där hon härstammar från, som de ljuger som satan?


Ah, du är ju så härligt nedlåtande
Som jag angav i mitt ursprungliga inlägg så trodde jag att det kunde ligga till på det viset. Egentligen var det ett kraftigt överdrivet inlägg och poängen, som tydligen inte framgick, var att jag inte anser att man ska tro på allt som tidningarna skriver. Särskilt inte svenska medier som vädrar en chans att kritisera usa, men det är ju ett sidospår.
Jag antog att de flesta vuxna människor skulle förstå att jag inte presenterade inlägget i fråga som någon absolut sanning, med tanke på den lätt absurda ton som lades an på flera ställen.

Slutligen: Nej, jag vet inte om det hela är sant, men jag tror inte att det är det. Hela historien känns konstruerad och suspekt.
Citera
2004-07-23, 18:57
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av döds
Varför är du inte moderator längre min hatade A.S.A.B?

OT: men ok, skall svara! Alla andra /Ignore!
Kände mig lite bakbunden i den rollen, då jag inte kunde kräkas ut ordentligt över jönsarna som ständigt leker prinsessor på ärten, du behöver nödvändigtvis inte ta åt dig tuffing, det kan ju lika gärna va nån annan

Nu åter till ämnet!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback