• 1
  • 2
2004-07-21, 18:54
Medlem
Har hrt frn flera kompisar att Ryanair ska brja flyga till new york med start i hst? Resan dit enkel ska endast kosta 900 kr enligt dem och jag undrar om det finns ngra officiella uttalandet eller nyheter rrande detta. P ryanair's hemsida ser jag ingen information varken p den svenska eller den brittiska sektionen.

Fr om det stmmer packar jag vskan och ker snarast mjligt d i sommar flygbiljetterna t/r kostar 4500kr och uppt!

Posta grna uttalanden och hemsidor angende detta d jag r mycket intresserad och uppenbarligen r det inte bara jag..
Citera
2004-07-21, 19:01
Medlem
tonyhassans avatar
Fanns i alla fall inte p google news.. sorry.
Nn som jobbar med ryan air kanske vill lcka?
Citera
2004-07-21, 19:24
Medlem
Skitsnack sger jag. Ryan Airs organisation r absolut inte anpassad fr longhaul.
Citera
2004-07-21, 19:42
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Air Express
Skitsnack sger jag. Ryan Airs organisation r absolut inte anpassad fr longhaul.

Klarar inte Boeing 737 att flyga till USA via tex. Island?
Citera
2004-07-21, 20:08
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobban
Har hrt frn flera kompisar att Ryanair ska brja flyga till new york med start i hst? Resan dit enkel ska endast kosta 900 kr enligt dem och jag undrar om det finns ngra officiella uttalandet eller nyheter rrande detta. P ryanair's hemsida ser jag ingen information varken p den svenska eller den brittiska sektionen.

Fr om det stmmer packar jag vskan och ker snarast mjligt d i sommar flygbiljetterna t/r kostar 4500kr och uppt!

Posta grna uttalanden och hemsidor angende detta d jag r mycket intresserad och uppenbarligen r det inte bara jag..

Det borde vara mjligt att flyga frn till exemple Shannon p Irland till New York med en 737:a. Vet inte hur Ryanairs maskiner r specificerade. men ska de skaffa andra maskiner/alternativt andra konfigurationer av 737.an s stiger genast kostnaderna fr underhll och liknande.

Men frgan r var de tnker landa ngonstans? Knappast p JFK, La Guardia eller Newark eftersom det kostar fr mycket fr ett lgprisbolag som Ryanair.

Frmodligen p ett obskyrt litet flygflt i nrhetan av Pittsburgh
Citera
2004-07-21, 21:51
Medlem
Visst, en Boeing 737 kan flyga till USA men det mste vara en Boeing 737XR (X-tra Long Range) vilket Ryan Air inte har (och som r mycket dyrare i inkp), sedan kan dom inte ta 189 passagerare vilket Ryan Airs maskiner tar (som gr att dom kan slja mnga platser). Hgst 150 tror jag det r, lgg sedan till all dubbel besttning som krvs, dom som inte arbetar krver sovplatser, vilket gr att passagerarplatserna minskas till 138 (2 rader med bekvma bddar). Mycket av Ryan Ais organiasation som att aldrig lta personalen sova p hotell och att dessa inte ska f ngon mat gr om intet. Dessutom s kan i praktiken inte slja mat p dessa flygningar utan det hade ftt delas ut vilket drar upp kostnadena yttligare.

Jag tror inte p lgpris p longhaul verhuvudtaget.
Citera
2004-07-21, 22:29
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Visst, en Boeing 737 kan flyga till USA men det mste vara en Boeing 737XR (X-tra Long Range) vilket Ryan Air inte har (och som r mycket dyrare i inkp), sedan kan dom inte ta 189 passagerare vilket Ryan Airs maskiner tar (som gr att dom kan slja mnga platser). Hgst 150 tror jag det r, lgg sedan till all dubbel besttning som krvs, dom som inte arbetar krver sovplatser, vilket gr att passagerarplatserna minskas till 138 (2 rader med bekvma bddar). Mycket av Ryan Ais organiasation som att aldrig lta personalen sova p hotell och att dessa inte ska f ngon mat gr om intet. Dessutom s kan i praktiken inte slja mat p dessa flygningar utan det hade ftt delas ut vilket drar upp kostnadena yttligare.

Jag tror inte p lgpris p longhaul verhuvudtaget.
Instmmer. Lter som en skrna.

Lter som rena slaveriet att jobba p RA. Personalen fr vl avsluta dagen arbetspass hemma vl, eller fr dom ordna boende p egen hand eller nt?
Citera
2004-07-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Buske
Instmmer. Lter som en skrna.

Lter som rena slaveriet att jobba p RA. Personalen fr vl avsluta dagen arbetspass hemma vl, eller fr dom ordna boende p egen hand eller nt?

Personalen knner till alla villkor vid anstllning, Ryan Air varken frsker eller vill bespara den blivande personalen fakta. Raka puckar!

Ngot som r positivt med Ryan Air r att personalen ALLTID fr avsluta passet hemma, vilket man inte direkt kan sga om SAS. Ungefr 40% av passen fr du vernatta p.
Citera
2004-07-21, 22:54
Medlem
Locco Roccos avatar
Ryanairs VD, Michael Oleary, sa i en intervju jag lste fr ngra mnader sen, att alla frsk med lgprisflyg ver atlanten har misslyckats. Ryanair r vldigt beroende av att kunna anvnda planen maximalt gnger per dag, och drfr fungerar inte lngre flygresor.

S om inte Oleary bara bluffade... s lr vi inte se ngra Ryanair ver atlanten under en lng tid framver.
Citera
2004-07-21, 23:00
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locco Rocco
Ryanairs VD, Michael Oleary, sa i en intervju jag lste fr ngra mnader sen, att alla frsk med lgprisflyg ver atlanten har misslyckats. Ryanair r vldigt beroende av att kunna anvnda planen maximalt gnger per dag, och drfr fungerar inte lngre flygresor.

S om inte Oleary bara bluffade... s lr vi inte se ngra Ryanair ver atlanten under en lng tid framver.

Oleary har ju verraskat frr om man sger s. Lt sga att de planerar starta long-haul flighter med exempelvis Boeing 757, de behver i s fall fler destinationer n New York fr att f snurr p det hela och lnsamhet p planen? Vilka destinationer kan vara aktuella?
Citera
2004-07-21, 23:04
Medlem
SLUTA DRMMA!!!!

Ryan Air kommer inte att starta ngra longhaul-flygningar. r det svrt att f in?
Citera
2004-07-21, 23:14
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
SLUTA DRMMA!!!!

Ryan Air kommer inte att starta ngra longhaul-flygningar. r det svrt att f in?

r du samma person som viskade i SAS-ledningens ra i brjan p 90-talet, att lgprisflyget inte kommer ta affrsresenrer frn SAS...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in