2010-12-12, 20:52
Medlem
Installerade igår programet Xfire som streamar spel osv, jag märkte då att min mikrofon inte fungerade alls efter jag startade Xfire. Jag gick då in i inställningar nånstans och valde "Linjeingång" istället för "Mikrofon" och det fungerade fint, nu idag startade jag Xfire igen och nog fan slutade mikrofonen fungera.

Jag har provat varenda inställning i både windows och ventrilo, till och med ominstallerat ljuddrivrutinen men det fungerar fortfarande inte. När jag provar mikrofonen i ventrilo setup så hör jag bara ett "drrrrrr" eller "shhhh" ljud.

I ventrilo kan jag välja HD Audio rear input, HD Audio rear output eller HD Audio front mic och jag har alltid haft rear input där iom att headsetet är ikopplat bak i datorn. Har även uttag för mic/lurar fram, även dom har jag prövat men ändå inget..

Windows XP x32
"Via Audio HD" som drivisar till ljudet
Citera
2010-12-12, 21:16
Medlem
cSxs avatar
Hmm... Kanske fel på ljudkortets input?
Citera
2010-12-12, 21:17
Medlem
Provade precis med en gammal mikrofon som är separat, den fungerar felfritt men den på mitt SteelSeries Siberia V2 bara brusar (fungerade felfritt tidigare under dagen). Jag ska försöka få ett nytt på garantin och se vart det leder..
Citera
2010-12-12, 21:22
Medlem
cSxs avatar
Kanske är ditt Siberia det är fel på då. Låter dock väldigt märkligt det här... :o
Undrar dock om den här tråden inte ska ligga under hårdvara... :p
Citera
2011-01-05, 18:55
Medlem
Hade samma problem, satt i skype startar xfire för att streama och då dör micen. Brukar funka när jag startar om skype.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in