2008-03-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMM
Jag har precis beställt 6 st flaskor på Systemet. Tror det fanns 40-60 flaskor kvar i lagerstatus.

Tror priset var 799 kr i Sverige. På "TaxFree" kostar den omkring 1.000 kr...

Vad fick du betala i Norge?

Även jag inhandlade sex flaskor.

589,90 Norwegian kroner = 701,293368 Swedish kronor.
Citera
2008-03-12, 08:47
Medlem
H8reds avatar
749 kr kostar Bollinger 2003 i Sverige.

Jösses va NOK har gått ner! Kul att norrmännen kunde vara bäst på nånting.
Senast redigerad av H8red 2008-03-12 kl. 08:51.
Citera
2008-03-12, 08:51
Medlem
H8reds avatar
*dubbelpost*
Citera
2008-03-18, 03:54
Bannlyst
Vad tycker ni om att cham-distriktet skall utökas, naggar detta champagnens trovärdighet i kanten, blir det mindre "exlusivt" eller kommer det att bli en vitamininjektion?
Citera
2008-03-18, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av överlägsen
Vad tycker ni om att cham-distriktet skall utökas, naggar detta champagnens trovärdighet i kanten, blir det mindre "exlusivt" eller kommer det att bli en vitamininjektion?

Det här diskuterade vi ju lite tidigare i tråden. Den allmänna uppfattningen var då att det var jordmånen och odlingsförhållanden som gjorde att champagne inte kunde återskapas på annan plats. Så distriktet bör givetvis omfatta den yta där "riktig" champagne kan produceras.

Ser det heller inte som dramatiskt eftersom den nu inkluderade ytan egentligen skulle/kunde ha ingått i det ursprungliga Champagnedistriktet om odlarna hade varit intresserade. De tackade tydligen nej med hänvisning till att det var för dyrt att producera champagne....
Citera
2008-03-18, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Det här diskuterade vi ju lite tidigare i tråden. Den allmänna uppfattningen var då att det var jordmånen och odlingsförhållanden som gjorde att champagne inte kunde återskapas på annan plats. Så distriktet bör givetvis omfatta den yta där "riktig" champagne kan produceras.

Ser det heller inte som dramatiskt eftersom den nu inkluderade ytan egentligen skulle/kunde ha ingått i det ursprungliga Champagnedistriktet om odlarna hade varit intresserade. De tackade tydligen nej med hänvisning till att det var för dyrt att producera champagne....

Har kollat genom tråden men hittar ingen sådan diskussion, kan det vara någon annan tråd?
Citera
2008-03-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av överlägsen
Har kollat genom tråden men hittar ingen sådan diskussion, kan det vara någon annan tråd?

Det har du så rätt i, det är nog den om mest överskattade lyxvaran! Förlåt och ursäkta för helvete!
Citera
2008-03-25, 23:14
Bannlyst
http://www.vingruppen.se/VinUnic/Sortiment2/?&title=cristal

Jävla skillnad på rose och vanlig i pris. Vilken är mest prisvärd? Går 2000 att lagra? Är sugen på att beställa 2 vanliga och dricka 1 nu och spara 1.
Citera
2008-03-25, 23:33
Medlem
FMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xwicx
Jävla skillnad på rose och vanlig i pris. Vilken är mest prisvärd? Går 2000 att lagra? Är sugen på att beställa 2 vanliga och dricka 1 nu och spara 1.

Kan privatpersoner beställa dessa? Som privatimport?
Min sökning på sb.se gav att det är slutsålt.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=99544&Butik=0&SokStrangar=

Jag skulle nog rekommendera Krug Rosé istället, men det utan att ha provsmakat.

Eller så skulle jag köpa typ 10 flaskor Gosset Rosé istället som är mycket god.
Citera
2008-03-27, 21:43
Medlem
Ur mediabruset uppfattade jag att det kommer att ske en del prishöjningar i Systembolagets sortiment den 1:a april, så den prismedvetne kanske ska fundera på att hala fram lädret asap.
Citera
2008-03-28, 13:17
Medlem
Seamus Costellos avatar
Ostronen är billiga och goda nu så jag ska sätta i mig några i kväll med en flarra Launois. Min favoritvardagsskumpa.
Citera
2008-03-28, 20:03
Medlem
Vist kan du "privatimportera" om bara leverantören har i lager, dessvärre brukar du kunna beställa minst 6 stycken, blir genast mycket pengar med ett pris på över 3 papp per flaska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in