• 1
  • 2
2010-12-12, 19:35
Medlem
Carlozs avatar
Är ett jävla tjat om att starta trådar. Finns där någon människa som vet var jag skulle kunna ta upp och ställa min fråga utan att starta en ny tråd. Är en jävla oreda inne på pokeravdelningen.

Och sen så handlar inte de här om vilka summor. Visst 10 kr, är inte ens en läsk nere på pressbyrån, men de handlar ju ändå om hur handen spelas och inte om vilka summor.
Citera
2010-12-12, 20:59
Medlem
hyfies avatar
1. "Skriv ordentliga topics! (nivå, pokervariant, cash/turnering osv)"

2. Köp in fullt inköp, alltså 100BBs (50 kr på 0,25/0,50 kr) eller 200BBs om nu SvS kör med det på denna nivån. BB = Big Blinds.

3. Höj 88 från alla positioner.
Citera
2010-12-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyfie
1. "Skriv ordentliga topics! (nivå, pokervariant, cash/turnering osv)"

2. Köp in fullt inköp, alltså 100BBs (50 kr på 0,25/0,50 kr) eller 200BBs om nu SvS kör med det på denna nivån. BB = Big Blinds.

3. Höj 88 från alla positioner.

ett bra svar till en sämre fråga!
Citera
2010-12-13, 11:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitou
jag ser 2 stora problem.

1 att du startar en tråd som handlar om 10 JÄVLA KRONOR. mao, med så lite pengar spelar det fan ingen roll vilka kort du har. det är play money, fi kan ha all möjlig skit.

2 att du inte kan värdera 88 mot 10bb gör dig till en kille med lägre iq än medel. mao spela inte poker

Kan tyvärr bara ge dig ett riktigt bra tips. Skapa inga fler trådar

EDIT: ursäkta min hårda ton

Sån här skit skrivs bara av sopor som
a) blivit nobbade av nån tjej
b) haft en eller flera dåliga pokersessioner på rad eller
c) båda sakerna av ovan.

Självklart får man fråga även om speltaktik på lägre nivåer. Visst är det så att folk gör mer idiotspel när det bara är småpengar man spelar om, men det finns ju fortfarande en taktik även mot sådant. Det är inte alls konstigt att den som inte hunnit med att ta in så mycket pokerteori ännu kan undra om hur man bör spela ett mellanpar före floppen oavsett vilket stackdjup man har.
Citera
2010-12-13, 16:03
Medlem
Painfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Men driver du eller? Skulle vi inte vara seriösa i den här avdelningen? Vem fan spelar med typ 20bb och tvekar på att dega in 88 för att sedan lägga upp en egen trådjävel om skiten

Hörru morfar.
Du kanske skulle ta efter Carloz och börja skriva i nybörjartrådar du med.
Som jag förstår det så är du inte direkt någon mästare i poker.

Om killen är nybörjare så ser du fan till att respektera det.
Förmodligen inget du bryr dig om, men sånt där jävla skit tål jag inte.
Citera
2010-12-13, 21:34
Medlem
coconutbobbys avatar
All in!!!!!!!
Citera
2010-12-14, 13:45
Medlem
Precis, varför svara då om man tycker att tråden är så dålig - folk vill uppenbarligen bara hata och spy galla nuförti'n.

Tycker att du, TS, ska satsa på att köra Sit & Go's till en början istället. Spelar man Cashgames som nybörjare försvinner pengarna lätt iväg fortare än man hunnit lära sig något, plus att de generellt kräver en högre spelförståelse och bättre disciplin. Börja gärna på den lägsta nivån, det vill säga 5+0,50-varianten med fem deltagare och spela dig upp därifrån; läs samtidigt pokerböcker och analysera samplehänder och blahiblaha, allt det där; räkna även med att det tar tid att bli en "bra" pokerspelare och inte kommer över en natt.

Lycka till, peace and love!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in