• 1
  • 2
2010-12-12, 01:13
Medlem
Carlozs avatar
Satt ikväll på Svs på de mindre borden och de såg ut som följande. De va förövrigt ett NL 0.25/0.50 SEK

Jag hade 10 kr i stacken, har spelat low stacked mot 2 andra killar vars stackar ligger på 81 respektive 49 för tillfället vid handen. Har inte träffat något under sessionen och förlorat några små kronor där jag haft Ess o kung etc.

Får upp 88 på handen, och ställer all in mot killen med 81 kr i stacken. Han går med och träffade sin dam på 4;e kortet och vinner.

Är nybörjare på poker och vill veta om jag borde foldat och övervärderade min hand, eller om jag agerade helt korrekt vid den här situationen.

Tack på förhand !
Citera
2010-12-12, 01:27
Medlem
mr.rand00ms avatar
Vid de där summorna är det nog bara att köra på med pocketpar, då folk uppenbarligen synar utan pocketpar själv. Med bara en spelare emot dig brukar alla pocketpar vara dugliga, dock kan det vara värt att få se en flopp så billigt som möjligt med ett lågt pocketpar.

Tänk på att 2-2 har högre vinstchans än A-K i en headsup.
Citera
2010-12-12, 01:34
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Satt ikväll på Svs på de mindre borden och de såg ut som följande. De va förövrigt ett NL 0.25/0.50 SEK

Jag hade 10 kr i stacken, har spelat low stacked mot 2 andra killar vars stackar ligger på 81 respektive 49 för tillfället vid handen. Har inte träffat något under sessionen och förlorat några små kronor där jag haft Ess o kung etc.

Får upp 88 på handen, och ställer all in mot killen med 81 kr i stacken. Han går med och träffade sin dam på 4;e kortet och vinner.

Är nybörjare på poker och vill veta om jag borde foldat och övervärderade min hand, eller om jag agerade helt korrekt vid den här situationen.

Tack på förhand !
Men driver du eller? Skulle vi inte vara seriösa i den här avdelningen? Vem fan spelar med typ 20bb och tvekar på att dega in 88 för att sedan lägga upp en egen trådjävel om skiten
Citera
2010-12-12, 01:37
Medlem
mr.rand00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Men driver du eller? Skulle vi inte vara seriösa i den här avdelningen? Vem fan spelar med typ 20bb och tvekar på att dega in 88 för att sedan lägga upp en egen trådjävel om skiten

Han är nybörjare säger han ju, varför skulle man inte få ställa frågor gällande lägre insatser?
Citera
2010-12-12, 02:09
Medlem
flashbackerno1s avatar
Morfar 1
Nybörjare 0
Citera
2010-12-12, 11:40
Medlem
Carlozs avatar
Som sagt så är jag nybörjare. Jag sätter mig inte gärna med insatser på 1000 Kr det första jag gör.

Och jag vill ju lära mig mer, så att tills nästa gång kommer jag fatta rätt beslut.
Citera
2010-12-12, 11:55
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Som sagt så är jag nybörjare. Jag sätter mig inte gärna med insatser på 1000 Kr det första jag gör.

Och jag vill ju lära mig mer, så att tills nästa gång kommer jag fatta rätt beslut.
En bra början är att köpa in fullt iaf, för nu har du en stack du i princip bara kan stoppa in eller folda med. Shortstacks är satans avkomma. Köper du in för fullt kan du faktiskt spela lite poker också.
Citera
2010-12-12, 12:15
Bannlyst
Men om du nu vill shortstacka så är svaret rätt givet, tryck in alla pp när du max får syn av en motståndare, 88 är nötterna om du sitter på 10kronor. Men sen som jimmit säger kan du köpa in fullt och langa pot pre-flop och pot flop för att ta hem potten innan dödsturnkortet faller.
Citera
2010-12-12, 13:03
Medlem
Aberaths avatar
Citat:

Det blir problematiskt att köpa in 1000kr på ett 025-050 bord. Nu var de inte en fråga om hur mycket pengar du bör köpa in, utan hur många BB's du borde köpa in, dvs 100BB (50kr).
Citera
2010-12-12, 15:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Du är resultatorienterad. Jag skulle ställt med 88, men å andra sidan spelar jag aldrig lowstackad på cashbord.
Citera
2010-12-12, 17:25
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar

Förakta inte bäckar små !
Citera
2010-12-12, 17:41
Medlem
fitous avatar
Citat:

Tack på förhand !

jag ser 2 stora problem.

1 att du startar en tråd som handlar om 10 JÄVLA KRONOR. mao, med så lite pengar spelar det fan ingen roll vilka kort du har. det är play money, fi kan ha all möjlig skit.

2 att du inte kan värdera 88 mot 10bb gör dig till en kille med lägre iq än medel. mao spela inte poker

Kan tyvärr bara ge dig ett riktigt bra tips. Skapa inga fler trådar

EDIT: ursäkta min hårda ton
Senast redigerad av fitou 2010-12-12 kl. 17:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in