Citat:
Ursprungligen postat av
najas
Nej, ett sådant modsmeddelande som syns när man ska posta kräver en viss manöver, inte ansträngande alls men det är en egen variant. Vetefan om det skulle funka att ha alla modsmeddelanden i tråden samlade där, det kan bli rätt många i vissa trådar. Nedan är de jag hittade i "Förintelseöverlevare besökte min skola"-tråden i Revisionism, som är en riktigt svårt tråd att moderera eftersom den så gärna övergår till att handla om allt möjligt som har med förintelse/revisionism att göra.
Jisses, det var ju några stycken, mer än en hel sida på min skärm. Nä det blir ju för mycket om man alltid ska se alla dem så fort man gör ett inlägg. Samtidigt kan man väl säga att samtliga i just detta fall gäller sådant som borde vara självklart och som gäller i alla trådar, att man ska hålla sig till ämnet så det vore väl överflödigt att klistra så som jag tänkte.
Jag tänker mer på sådant som kan vara specifikt i en viss tråd t ex "Nä nu diskuterar vi inte bananer mer. /Mod" i en tråd om fruktsallad, sånt som inte är så lätt att veta om man inte läst hela tråden och missat det unika meddelandet.
En variant vore väl om alla sådana "trådunika" meddelanden klistras men då gäller det ju att alla moderatorer tänker på det och är konsekventa, övriga mer generella meddelanden typ "Nu lugnar ni ner er" behöver däremot inte klistras. Eller så skulle sökfunktionen förbättras så den ser skillnad på /Mod och mod så man kan hitta relevanta inlägg själv vid sökning utan att få upp allt om Babe, den modiga lilla grisen. Det är bara det där snedstrecket som behöver få komma med i matchen i så fall vilket det inte är nu.