2010-12-13, 17:11
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Jag undrar vad det var för sprängämne han använde. Det kan inte varit speciellt kraftigt med tanke på den ringa verkan en bomb hade. Allt den gjorde var ett litet hål i magen på han och ett på skylten. Även om alla 6 rören hade detonerat ser jag det som tveksamt att han lyckats med så mycket såvida han inte stod tryckt tätt intill folk. När man sett självmordsbombare detonera på youtube klipp så har det varit fan så mycket större explosioner.

Antagligen har han använt vanligt vapenkrut som kan köpas helt fritt i vapenaffärer. Eller kunde innan iaf, kanske har ändrats de senaste åren så du måste visa leg eller nåt.

krutlukt enligt vittnens utsago så
Citera
2010-12-13, 17:21
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Jag undrar vad det var för sprängämne han använde. Det kan inte varit speciellt kraftigt med tanke på den ringa verkan en bomb hade. Allt den gjorde var ett litet hål i magen på han och ett på skylten. Även om alla 6 rören hade detonerat ser jag det som tveksamt att han lyckats med så mycket såvida han inte stod tryckt tätt intill folk. När man sett självmordsbombare detonera på youtube klipp så har det varit fan så mycket större explosioner.

Dumhuvudet hade antagligen inte sett till att försluta rörändarna på bomberna vilket antagligen ledde till att rören reducerade sprängverkan istället för att öka den.
Citera
2010-12-13, 17:33
Medlem
kalsongmodells avatar
Någon som kan posta en sammanfattning på vad vi vet hittills? hinner inte läsa igenom alla sidor.
tack på förhand!
Citera
2010-12-13, 17:51
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:

Antagligen har han använt vanligt vapenkrut som kan köpas helt fritt i vapenaffärer. Eller kunde innan iaf, kanske har ändrats de senaste åren så du måste visa leg eller nåt.
Några fönster hade väl krossats och ett skåp hade "slitits" loss från väggen, enligt en journalist som uttalade sig. Enligt presskonferensen idag kl 12 bedömde Säpo att om bomben hade detonerat fullt ut så hade den kunnat orsaka mycket stor förödelse. Man får anta att de vet vad de pratar om. Sverige hade en jävla tur denna gången.
Citera
2010-12-13, 17:55
Medlem
Feariums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch
Några fönster hade väl krossats och ett skåp hade "slitits" loss från väggen, enligt en journalist som uttalade sig. Enligt presskonferensen idag kl 12 bedömde Säpo att om bomben hade detonerat fullt ut så hade den kunnat orsaka mycket stor förödelse. Man får anta att de vet vad de pratar om. Sverige hade en jävla tur denna gången.

Var själv på platsen igår, och det var ett flertal skyltfönster som var krossade..
även en stupränna vet jag låg avsliten där..

Här är en bild på väggen precis där det small, på motsatt sida var 2-3 skyltfönster hos Indiska krossade och ersatta med spånskivor.

http://i56.tinypic.com/w0j52c.jpg
Senast redigerad av Fearium 2010-12-13 kl. 18:02.
Citera
2010-12-13, 18:09
Medlem
Var Taimour resultatet av ett kusinaktenskap?
Citera
2010-12-13, 18:13
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
Dumhuvudet hade antagligen inte sett till att försluta rörändarna på bomberna vilket antagligen ledde till att rören reducerade sprängverkan istället för att öka den.

nja förslutit måste han ju... annars hade det ju inte sprängts alls utan blitt nån jävla nyårsfontän av de hela. Då hade han nog inte dött så direkt utan fått massiva brännskador bara.
Citera
2010-12-13, 18:14
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch

Tyckte dom sa att inga fönster alls hade krossats.
Citera
2010-12-13, 19:06
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Hahaha, "over 9000 should have died". It's over nine thousaaaaaaand!

Den sidan rapporterade jag.
Citera
2010-12-13, 19:47
Medlem
viking76s avatar
Felpost, postade i fel tråd.

Men för att förvandla till ON.

Vad vet vi om hans betyg från skolan.

Var han duktig i kemi eller fysik?
Senast redigerad av viking76 2010-12-13 kl. 19:50.
Citera
2010-12-13, 20:27
Medlem
Medelstudent, han var duktigast på biologi och franska läste jag någonstans.
Citera
2010-12-13, 21:16
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiramor
Var Taimour resultatet av ett kusinaktenskap?

Vad är det för dum fråga? Det är syskongifte såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in