Citat:
Ursprungligen postat av NataHari
Eller så är det en medhjälpare som läser det han skrivit. Annars är det väldigt skickligt att vara helt främmande för sina egna ord och meningsuppbyggnad. Bombaren ska ju enligt en fd lärare talat felfri svenska, men han kanske bröt och pratade som en kratta för att vara mer arabig. Jag trodde först det var en nyhetstolk som översatte från arabiska.
Både TT och Säpo fick väl meddelanden, men nåt av dom var postat och det andra lämnades 10 minuter innan smällen. Men om ett inläst meddelande kom 10 min innan, så kan ju nån annan än GM ha varit uppläsare. och det lär inte ha varit svårt att få tag på medhjälpare till den uppgiften.
Det kan ju ha varit viktigt att låta "arabig", för att visa på allvaret i sitt hot.
F ö så tycker jag att en självmordsbombning är väl det "arabigaste" som finns, tätt följt av halshuggning, stening och liknande vedergällningar av det mer primitiva slaget.
An eye for an eye . . . . . .eller en bränd flagga för en åsikt, eller en konstnär för en rondellhund och om konstnären har polisbeskydd så varför inte en hel folkmassa som tack för hunden.