2010-12-13, 11:42
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Någon som vet mer om hans fru?
"Det är lugnt på parhusgatan i Luton där Taimour Abdulwahab levde med sin fru och sina tre barn"

http://www.expressen.se/nyheter/1.2252453/barnen-bortforda-av-polis
Citera
2010-12-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
"Det är lugnt på parhusgatan i Luton där Taimour Abdulwahab levde med sin fru och sina tre barn"

http://www.expressen.se/nyheter/1.2252453/barnen-bortforda-av-polis
15 % är muslimer i Luton, också ett stort näste för rekrytering av Al-Quida medlemmar fyf½!!
Citera
2010-12-13, 12:31
Medlem
Abu-Hassans avatar
Hej,

För er som inte har sett filmen "four lions" så bör ni se den. Självmordsbombaren har i princip kopierat rubbet från filmen för att göra detta dåd.

http://www.imdb.com/title/tt1341167/

Trailer : http://www.imdb.com/video/imdb/vi1479252249/
Citera
2010-12-13, 12:32
Medlem
Hottenkottens avatar
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men mannens identitet är nu fastställd till 98 % enligt Säpo. De nekar inte heller när det frågas av journalister om det är Taimour Abdulwahab som är den misstänkte.

Live från Sthlm nu www.svt.se
Citera
2010-12-13, 13:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
Jävlar i min låda vilken skön islamofobi som skymtar i vissa inlägg. Känns som om Taimour lyckats rätt bra med sitt mål med tanke på all skräck, fobi och hat som genererats trots att ingen annan än han själv dog.

Men det var väl ren osis att bara han själv dog, hade alla 6 bomberna detonerat så hade nog spikarna stått som spön i backen. Säpo sa nyss att allt verkade vara välplanerat fram tills att en bomb detonerade för tidigt, och att han troligen hade nån medhjälpare fram till sprängningen.

Jag vet inte om islamofobi är rätt ord, men visst känner jag olust, men inte skräck. Men olust över att jag/vi ska behöva riskera att nån idiot tar till nåt så vansinnigt.
Och jag begriper givetvis att inte alla kommer att självmordsbomba, men många muslimer rättfärdigar det som hänt.
Citera
2010-12-13, 13:18
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men det var väl ren osis att bara han själv dog, hade alla 6 bomberna detonerat så hade nog spikarna stått som spön i backen. Säpo sa nyss att allt verkade vara välplanerat fram tills att en bomb detonerade för tidigt, och att han troligen hade nån medhjälpare fram till sprängningen.

Jag vet inte om islamofobi är rätt ord, men visst känner jag olust, men inte skräck. Men olust över att jag/vi ska behöva riskera att nån idiot tar till nåt så vansinnigt.
Och jag begriper givetvis att inte alla kommer att självmordsbomba, men många muslimer rättfärdigar det som hänt.

Nu syftade jag inte exklusivt på dig utan mer på många andra inlägg i tråden som i stort går efter linjen "alla muslimer är självmordsbombare och smutsiga idioter".

Det var säkert välplanerat, möjligen hade han också hjälp (även om det inte är så jävla svårt att bygga en bomb. Vad jag ser är det bara att säpo "utgår från att..." och "det finns ofta andra inblandade i sådana lägen" som pekar på det). Hur som helst får han MVG i terrorism och IG i kemi av mig.
Citera
2010-12-13, 14:01
Bannlyst
Det är riktigt hemskt att han hade barn!
Citera
2010-12-13, 14:16
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Vad vet vi om Taimour Abdulwahab?

Att han var totalt värdelös som terrorist.

Hur svårt kan det vara att fylla en rejäl ryggsäck med sprängdeg och spik och spränga den i en fullsatt tunnelbanevagn?
Citera
2010-12-13, 14:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosenergo
jävla as som tackar det land som försörjt han o hans parasitfamilj
Storbrittanien?
Citera
2010-12-13, 14:21
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Att han var totalt värdelös som terrorist.

Hur svårt kan det vara att fylla en rejäl ryggsäck med sprängdeg och spik och spränga den i en fullsatt tunnelbanevagn?

Mer en fråga för V&M iofs men ganska svårt. Sprängmedel i tillräckligt kraftig och stabil form är inte precis något som ligger och dräller på gatan här i Sverige. Att tillverka och förpacka det på sådant sätt att du får önskad sprängverkan är heller inte alldeles enkelt. Att införskaffa allt detta utan att ådra sig uppmärksamhet och är inte alldeles enkelt. Ska man försöka tillverka det själv krävs ändå viss kunskap i kemi och än en gång, införskaffandet av vissa inte alldeles lättillgängliga ingredienser och utrustning.

Vore intressant att höra någon sprängämneskunnig person uttala sig om kraften i den enda bomb som detonerade för vad jag förstått verkar den inte varit allt för kraftig.

Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Storbrittanien?

Tranås är han folkbokförd, uppväxt och har bott större delen av sitt liv i. Där bor även hans mor, far och syster. Sist jag körde förbi låg det i småland, ganska långt från GB.
Citera
2010-12-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
Jävlar i min låda vilken skön islamofobi som skymtar i vissa inlägg. Känns som om Taimour lyckats rätt bra med sitt mål med tanke på all skräck, fobi och hat som genererats trots att ingen annan än han själv dog.

Råkade du skriva detta inlägg i tron om att du satt på familjeliv eller? Det kan väl knappast komma som en överraskning att de som sitter på flashback generellt inte har mycket till övers för islam?

Det enda detta orsakade var mer hat och vatten på kvarnen för de som röstade SD, samt en gnutta rädsla som försvinner så fort julskinkan står på bordet.
Citera
2010-12-13, 14:38
Medlem
Muslim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här