2010-12-12, 15:56
Medlem
invisuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW250
Någon som vet vad facebook gruppen heter där han hyllas för sin död?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/29-aringen-hyllas-pa-facebook_5803869.svd

Nyfiken på vilka idioter det är som hyllar honom.

Edit

R.I.P. Taimour Abdulwahab our brother and friend heter den, 67 personer gillar det.

Kan vara läge att skriva ner alla personer som finns på gruppen och alla deras vänner och överlämna till säpo kanske
Citera
2010-12-12, 15:58
Medlem
invisuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Helt klart, fram med svinen som hyllar terroristen!!!

Vilken sida är det o låt oss spåra dem som hyllar han.
http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/RIP-Taimour-Abdulwahab-our-brother-and-friend/146997192018436

GO WILD
Citera
2010-12-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Berätta lite om honom då? hur var han etc.
tyckte han var en bra kille. men tydligen hade ja fel.
Citera
2010-12-12, 16:04
Medlem
pl0p3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/RIP-Taimour-Abdulwahab-our-brother-and-friend/146997192018436

GO WILD

Finns det något sätt att få ut den fullständiga listan på medlemmar? Jag ser bara 6st där, går inte att klicka.

Har gått med i gruppen, men kommer ändå inte fram något: Visa alla-alternativ

EDIT: Ökar snabbt nu, så är säkert mest nyfikna som går med för att posta i loggen. Här är iaf de 6 jag ser:

David Fuxberg

Iblis Ripper Ad-Dajjal

Ben Itfc Green

Viktor Enström

Matt Trikz Dunnett

Tommy Holmen Jenssen
Senast redigerad av pl0p3 2010-12-12 kl. 16:07.
Citera
2010-12-12, 16:05
Bannlyst
Och vad var anledningen till att bränna bilen vid drottningsgatan bredvid en kiosk där precis vid en korsning. Hmm , enligt vittnen sprängdes bilen först och började sedan brinna. 2 personer skadades i samband med explosionen dvs (hörselskador bara ). Okej , men vad var den explosionen till för kan man fråga sig ?

Ville GM få folk att fly 300 m därifrån till bryggargatan ?

En sak kan vi ha klart för oss , Det var inte GM som skickade hot mailet till TT eftersom han dog bara 10 min efter så han kan nog inte ha varit vid en dator 10 min innan han dog. Det låter orimligt i mina ögon. Därför måste han nog ha samarbetat med några.
Citera
2010-12-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777
En sak kan vi ha klart för oss , Det var inte GM som skickade hot mailet till TT eftersom han dog bara 10 min efter så han kan nog inte ha varit vid en dator 10 min innan han dog. Det låter orimligt i mina ögon. Därför måste han nog ha samarbetat med några.

Nja, han var med i FB-gruppen "I love my Apple iPad", så nog kunde han skickat mail utan att behöva sitta vid en dator.

Dessutom är det trivialt för polisen/Säpo att avgöra hur mailet skickats. Om TT eller ngn annan som fått mailet vill dela med sig av hela mailet i råformat så kan man få fram precis hur och varifrån det skickats. Och med platsen så ger det sig vem som skickade det hela också.

Om man nu inte använt olika teknik för att dölja detta, men när självmordsbombaren skrev under med sitt eget namn så ter det sig rätt meningslöst att dölja varifrån det skickats.
Senast redigerad av Cornucopia 2010-12-12 kl. 16:14.
Citera
2010-12-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Är det verkligen hans dotter? Han är (eller var) 28 år
Han blev pappa som 12-13 åring om dottern är 16 mao?

Enligt Säpos hemsida ska han ha förberett sig på bland annat den här Al Quaidasidan påstods det i något forum. Måste säga att jag lyckades bättre som självmordsbombare online än han IRL.

Länk
Citat:
http://www.funnyearth.com/html/games/Suicide_Bomber.php
Citera
2010-12-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777

Han kanske skickade det via mobiltelefon?

Edit: vart visst 2:a på den
Senast redigerad av Badboy rider 2010-12-12 kl. 16:15.
Citera
2010-12-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannnah
Låter som ett arabiskt namn. Kan vara från Irak, Kurdistan, Jordanien osv. sandneger med annat ord En arab får analysera namnet. Jag vet inte vart det namnet är vanligast.

jag som är arab (palestinie) tror att han troligen är från afghanistan eller irak
själv fördömer jag attacken och ser han som en iq befriad idiot.

det jag undrar är har han svensk medborgarskap eller är han en flykting?
Citera
2010-12-12, 16:22
Medlem
Virvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Nja, han var med i FB-gruppen "I love my Apple iPad", så nog kunde han skickat mail utan att behöva sitta vid en dator.

Dessutom är det trivialt för polisen/Säpo att avgöra hur mailet skickats. Om TT eller ngn annan som fått mailet vill dela med sig av hela mailet i råformat så kan man få fram precis hur och varifrån det skickats. Och med platsen så ger det sig vem som skickade det hela också.

Om man nu inte använt olika teknik för att dölja detta, men när självmordsbombaren skrev under med sitt eget namn så ter det sig rätt meningslöst att dölja varifrån det skickats.

Är det någon som har sett mer fullständig text än det som finns här?
Citera
2010-12-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Han blev pappa som 12-13 åring om dottern är 16 mao?

Det är ju ingen omöjlighet att det är 16-åringen som var frugan, jag menar, idealiserar man Profeten Mohammed så gör man....
Citera
2010-12-12, 16:28
Medlem
Mysteriet med skylten/skynket löses härmed (troligen). Det förefaller vara ett kiss/bajs/kräk/blod-skydd till en polisbil. De två remmarna sätter man bakom nackstödet. Skynket är då dubbelvikt. Kan sedan vikas ut i hela baksätet om det ska användas under en liggande person. Har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in