2010-12-12, 22:36
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Eller så var han bara en totalt jävla klant.

Enda anledningen att inga fler dog var för att hans bomber (förutom en) inte fungerade.
Vad hade hänt om alla 6 small samt ryggsäcken med sprängdeg och spikar?
Sant, men han verkade fortförande ha gjort det avsides. Nu är jag ingen blatte så jag tänker logiskt, men borde det inte bästa vara att rusa rakt in i den största folkhopen man kan hitta, om man vill självmordsbomba?
Citera
2010-12-12, 22:39
Medlem
Undrar hur mycket extra fyrverkerier det kommer att säljas till Rörbombsdagen. Skönt att han kom från en liten håla och inte var läskunning, hade väl fått ihop alla sex rören om så vore fallet. Synd att han inte överlevde smällen, kanske hans familj kunnat få flytta hit och vårda honom. Klagat på den svenska sjukvården som inte ställer upp. Beklagat sig över att han måste leva ett liv med pisspåse och att det inte finns tillräckligt med handikapp anpassade saker i samhället.

Stackarn
Citera
2010-12-12, 22:44
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Sant, men han verkade fortförande ha gjort det avsides. Nu är jag ingen blatte så jag tänker logiskt, men borde det inte bästa vara att rusa rakt in i den största folkhopen man kan hitta, om man vill självmordsbomba?

Rent logiskt ja, men det är bara fånigt (och väldigt respektlöst) att tro att han "ångrade sig in i det sista".

För helvete, man sympatiserar inte med terrorrister eller bortförklarar deras handlingar efter ren spekulation. Det är inte han som är offret här.
Citera
2010-12-12, 22:45
Medlem
Heladageniskogens avatar
Tar tillbaka det jag skrev, har sett filmen när han sprängde sig nu. Helt klart i en stor folkmassa...

Men jävlar vad det kunde ha gått värre, men killen han sprängde sig precis bredvid kutade bara iväg, riktigt kass bomb...
Citera
2010-12-12, 22:47
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Rent logiskt ja, men det är bara fånigt (och väldigt respektlöst) att tro att han "ångrade sig in i det sista".

För helvete, man sympatiserar inte med terrorrister eller bortförklarar deras handlingar efter ren spekulation. Det är inte han som är offret här.
Försöker inte bortförklara, däremot försöker jag förklara vad som hände. Innan jag såg filmen på händelsen hade jag uppfattningen att han sprängde sig på en ganska tom bakgata, vilket gör min teori ganska trolig om så hade varit fallet.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2010-12-12 kl. 22:51.
Citera
2010-12-12, 22:52
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Tar tillbaka det jag skrev, har sett filmen när han sprängde sig nu. Helt klart i en stor folkmassa...

Men jävlar vad det kunde ha gått värre, men killen han sprängde sig precis bredvid kutade bara iväg, riktigt kass bomb...

länk?
Citera
2010-12-12, 22:56
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
länk?
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article8269007.ab
Citera
2010-12-12, 22:56
Medlem
Citat:

Men kikar man på expressen så verkar det ju på deras film vara ganska nära en folksamling - mer troligt att han skulle aptera sin bomb och klantade sig då av någon anledning.

Han ville väl antagligen inte ha skiten apterad när han sprang runt på stan.
Citera
2010-12-12, 23:04
Medlem
Artikel på Newsmill idag, skriven av kille som infiltrerat moskén i Stockholm:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/12/12/vad-jag-s-g-i-mosk-n-vid-medborgarplatsen-skr-mmer-mig

Citat:
Jag har under en halvårs tid infiltrerat Moskén i Medborgarplatsen-Stockholm och det jag fick reda på skrämde mig rejält. Regeringens och Riksdagens ovilja att rusta upp miljonprogrammen har lett till att militanta muslimer har en rekryteringsbas i Sverige. Det är väldigt lätt för de att rekrytera någon som är arbetslös, inte kan språket och bor i en dålig bostad. De lovar att ge de en massa pengar till ens familj om man dör i Allahs namn.

Uttalandet från Imamen och Svenska Islamiska Samfundet är bara ett spel för galleriet. De har totat tappat kontrollen över "församlingarna" i Sverige. Faktun är att personer från terroristnäverket Al Qaeda rekryterar på löpande basis svenska muslimer av alla åldrar för det heliga kriget Jihad.

Imamen vet precis vilka de är och skulle mycket väl ha kunnat kontaktat SÄPO men valde att inte göra detta. Jag kunde aldrig förstå varför trots mina försök att ta reda på det. Jag vill inte påstå att han indirekt stödde detta men ibland undrade jag...

Även resten av artikeln är mycket läsvärd.
Citera
2010-12-12, 23:19
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Bomben utlöstes för tidigt efter vad jag hört.

Ännu en vilseledd hjärntvättad man har fått sätta livet till. Så totalt meningslöst. En jävla tur att det gick som det gick!
Citera
2010-12-12, 23:33
Medlem
Månsans avatar
Nu kanske folk börjar fatta varför israelerna byggt en jättemur för att hålla det muslimska terroristpacket borta från civiliserat folk.
Citera
2010-12-12, 23:37
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu kanske folk börjar fatta varför israelerna byggt en jättemur för att hålla det muslimska terroristpacket borta från civiliserat folk.
Det är snarare israelerna som utlöst islamismen. Islamism fanns inte för hundra år sedan och innan israel vann krigen under mitten av nittonhundratalet var det en undanskymd liten sekt. De flesta arabländer var så långt ifrån sharia lagar man kan komma under den tiden.

Dessutom är det juden som släppt hit varenda muslim....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in