2010-12-11, 20:30
Medlem
Hej! Jag har börjat spela lite munspel, dock vet jag inte hur man "översätter" gitarr ackorden till munspels ackord, är det någon som vet?
Citera
2010-12-11, 20:37
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Hej! Jag har börjat spela lite munspel, dock vet jag inte hur man "översätter" gitarr ackorden till munspels ackord, är det någon som vet?

Man försöker spela samma toner på munspelet som på gitarren. För mer information bör du studera hur ackord är byggda eller helt enkelt bara tänka på vilka toner du använder på gitarren.
Citera
2010-12-11, 21:01
Medlem
Problemet är att jag inte hållit i ett instrument innan, så jag har ingen aning om hur gitarrens ackord är uppbyggda..
Citera
2010-12-11, 22:58
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Problemet är att jag inte hållit i ett instrument innan, så jag har ingen aning om hur gitarrens ackord är uppbyggda..

Ta reda på de individuella tonerna som används i ett ackord. Spela därefter de tonerna på ditt munspel.
Citera
2010-12-12, 04:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Bara att söka på www.google.se så lär du få svar betydligt snabbare. Jag utgår ifrån att du spelar på ett 10-håls bluesmunspel och då spelar du i 2:a position, dvs du har grundackordet på insug med början på andra hålet. Är det ett G så spelar du på ett C-spel.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in