2010-12-11, 18:07
Medlem
kissen_mjaus avatar
Moderkort asus m2n68-am plus
Det har egentligen inte stört mig nått så länge det har handlat om att föra över foton och liknande men nu tänkte jag köra en hdd via usb och vill inte ha fördröjningen.
Kopplar jag in nått via usb får jag bara medelande att den här enheten kan köras fortare men inga höghastighets usb portar hittas.
Moderkortet har usb2 och den är stält på den högre hastigheten i bios.
Hittar inga speciela drivisar till detta och enligt microsoft så ingår allt i respektive service packs.
Har xp med service pack 2 och xp med sp 3 på en annan dator med exakt samma problem.
Vad missar jag?
Citera
2010-12-11, 22:50
Medlem
terminator t-xs avatar
Lös problemet genom att installera Windows XP SP2 och sedan uppdatera drivrutinerna för USB-enheterna som är anslutna till datorn. Så här uppdaterar du drivrutinerna:
Klicka på Start, Kör, skriv devmgmt.msc och klicka på OK.
Dubbelklicka på enhetstypen du vill uppdatera.
Dubbelklicka på enheten du vill uppdatera.
Klicka på fliken Drivrutin och sedan på Uppdatera drivrutin.
Följ anvisningarna i guiden Uppdatera maskinvara.
Upprepa steg 2 till och med 5 för varje USB-enhet.

Obs! Du kan också installera Windows XP SP2 och sedan koppla från och åter ansluta USB-enheterna som är anslutna till datorn. På så vis startar du Plug and Play-verktyget, som uppdaterar drivrutinernas versionsnummer.

http://support.microsoft.com/kb/283658/
Citera
2010-12-12, 23:20
Medlem
kissen_mjaus avatar
Jag tackar så mycket för hjälpen, fungerade kanon
Det enklaste är vist det man ser sist, har dammsugit nätet i många timmar på jakt efter en lösning på mitt problem ... som var ett klick i enhetshanteraren
Citera
2010-12-14, 00:51
Medlem
6E303062s avatar
Mjo, det är många som glömmer bort att Windows XP faktiskt är äldre än USB2. Dags att uppgradera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in