2010-12-11, 18:05
Medlem
Likwitjunkies avatar
De e så att ja fick en dator, som varit i beslag hos polisen. Den kommer från myndigheter men har ingen möjligthet o få kontakt me dom för att ta reda på lösenord. För man vet inte exakt vilken av kommunens alla anställda den tillhört. Fick den från en som har så kallad tillsyn på mig.
Nu till saken. Ja har inte admin kontot, så har bara tillgång som user. Vilket gör de omöjligt att installera saker såsom modem m.m. När skulle formatera o installera windows7, likadant. Den startar inte upp från skivan o jag måste ha lösenordet. Hade för mig att man går in vid felsäkertläge o nåt så ska man skriva format c, va så längesen ja gjorde detta. Men en polare menade att ja bara skulle kunna starta upp datan från CD enheten o formatera automatiskt me hjälp av windows7 skivan. Men ja försökte komma in i BIOS o när ja skulle få den o starta från CD-rom så behövdes även där lösenord. Hur gör man för att komma förbi ett admin lösenord så ja överhuvudtaget kan komma nånstans me denna dator??? Polaren sa att ja ska öppna datan o ändra nån pigg i datan så den står på öppen. Nån här som e insatt o kan mkt om detta?
All hjälp uppskattas!
2010-12-11, 18:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aning svag rubrik, men om TS söker på sina frågor så lär TS finna ett och annat. Detta har varit uppe flertal ggr.

Ett tips är att TS söker lite under IT-säkerhet.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in