2010-12-11, 11:37
Medlem
Om jag spelar t.ex. Counter-Strike och trycker på Windowsknappen så att skrivbordet visas så går på mindre än en halv sekund för Vista, medan det tar 2-3 sekunder för Windows 7. När jag spelar så flyter det också på mycket bättre i Vista än i Win 7.

Det är samma dator, men två olika hårddiskar. Win 7 är till och med nyinstallerat.

Vista följde med datorn när jag köpte den för tre år sedan, är det därför som den går snabbare? För att den hårddisken redan innehöll massa grejer om datorns hårdvara.

Jag vet inte, tacksam för lite hjälp!
Citera
2010-12-11, 16:54
Medlem
Hurulvs avatar
Förmodligen för att hårddisken med Windows Vista är snabbare. Du borde byta hårddisk så att Windows 7 har den snabbare.
Citera
2010-12-11, 17:41
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Vista följde med datorn när jag köpte den för tre år sedan, är det därför som den går snabbare? För att den hårddisken redan innehöll massa grejer om datorns hårdvara.
Har du inte installerat några drivrutiner i Windows 7?
I så fall så kan det vara en orsak, men mest troligt att det är hårddisken. För vad jag vet så ska W7 vara snabbare.
Citera
2010-12-11, 17:58
Medlem
Vistahårddisk: 3GB/sek, 8 GB Cache, 250 GB
Win 7: 3 GB/sek, 16 GB Cache, 320 GB

Vista följde med när jag köpte datorn, så den hårddisken innehåller väl då redan alla drivrutiner och grejer. Men vad är det för drivrutiner jag ska ha för detta? Grafikkortet har jag manuellt installerat uppdateringar till.

Är det garanterat att det är ett problem med drivrutiner, eller finns det något annat som kan vara orsaken?
Citera
2010-12-11, 18:18
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piers
Vistahårddisk: 3GB/sek, 8 GB Cache, 250 GB
Win 7: 3 GB/sek, 16 GB Cache, 320 GB

Vista följde med när jag köpte datorn, så den hårddisken innehåller väl då redan alla drivrutiner och grejer. Men vad är det för drivrutiner jag ska ha för detta? Grafikkortet har jag manuellt installerat uppdateringar till.

Är det garanterat att det är ett problem med drivrutiner, eller finns det något annat som kan vara orsaken?
Jag tror du menar 8MB cache respektive 16MB cache .

När det gäller drivrutinerna så borde det räcka att köra Windows Update i W7.
Men jag tror inte det är drivrutinerna i alla fall. Fast om du känner för det så kan du gå in på tillverkarens hemsida och se om du kan hitta din dator och se om de har några drivrutiner till W7.
Citera
2010-12-11, 18:34
Medlem
Jo, menar ju MB.

Vad annars kan det egentligen bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in