2010-12-11, 00:53
Medlem
Hej,

Detta har säkert diskuterats tidigare, jag hittar dock inget som löser mitt problem
problemet är följande;

Jag skulle följa en guide för att göra en bootbar usb disk med windows 7 så följde följande guide;
http://www.intowindows.com/how-to-in...working-guide/

När jag skulle utföra följande enligt guiden

SELECT DISK 1
CLEAN
CREATE PARTITION PRIMARY
SELECT PARTITION 1
ACTIVE
FORMAT FS=NTFS

så valde jag givetvis fel disk och exekverade alla ovannämnda kommandon, dock kunde jag stoppa formateringen när jag skulle köra FORMAT FS=NTFS när den endast var på 1%

Disken som formaterades var en lagrings disk, där hade jag filmer, program, bilder osv

Nu har jag testat en rad olika program, dock funkar inget, jag har än så länge bara lyckats hitta disken igen och filsystemet som nu är NTFS

Jag skulle verkligen uppskatta om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med att återställa disken, hade betytt allt för mig

Tack på förhand

Mvh,
Citera
2010-12-11, 01:53
Medlem
eziss avatar
det blir nog svårt, finns säkert program men kanske inte så bra... :/ är nästan säker att man kan få tillbaka vissa saker men det blir svårt o få tillbaka allt. Hade dock ett program som funkade till usb minnen osv... minns inte vad de hette!

http://www.pcworld.com/article/13667..._anything.html

nu kom jag på det Undelete plus, ska även funka till hdd. Testa dig fram googla osv du lär nog hitta rätt så mkt.
Senast redigerad av ezis 2010-12-11 kl. 01:57. Anledning: hittade mer info
Citera
2010-12-11, 06:37
Medlem
Nytt-kontos avatar
Rekommenderar starkt http://www.hiren.info/downloads/data...y/hard-drive/7 räddade mig kör från usb installera inget då förstör du saker
Citera
2010-12-11, 07:29
Medlem
kronoliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimo_424
Hej,
Disken som formaterades var en lagrings disk, där hade jag filmer, program, bilder osv

Nu har jag testat en rad olika program, dock funkar inget, jag har än så länge bara lyckats hitta disken igen och filsystemet som nu är NTFS

Jag skulle verkligen uppskatta om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med att återställa disken, hade betytt allt för mig

Tack på förhand

Mvh,

Om jag var du, så skulle jag börja med att spara undan en rå disk-image kopia, innan du börjar laborera med disken överhuvudtaget med diverse kreti&pleti diskräddningsprogram. Även om man kanske kan anta att sådana program fiskar data i read-only mode så skadar det ju inte att ha en kopia utifall dylikt program gör nåt oväntat, risken finns ju om man är ovan att använda sådana verktyg.

T.ex om du sätter in disken i en befintlig Linuxburk eller bootar din dator på en linux live-CD så kan du använda programmet dd för att läsa ut disken "rått" och spara som en fil (alltså ungefär som man läser ut en CD till iso-fil, fast från hårddisk istället) på en annan enhet. Vet inte om det finns nåt motsvarande dd för windows.
Citera
2010-12-11, 11:50
Medlem
Hej och tack för de snabba responsen, uppskattas verkligen.

Jag ska testa Driver rescue och återkommer med hur det går.
Citera
2010-12-12, 21:23
Medlem
Hej,

Har nu testat driver rescue, men den hänger sig så fort den börjar scanna och hittar disken jag vill rädda, den händer sig ganska mycket kan jag också tillägga någon som känner igen detta?
är i akut hjälp!!!

Mvh,
Citera
2010-12-13, 05:30
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimo_424
Hej,

Har nu testat driver rescue, men den hänger sig så fort den börjar scanna och hittar disken jag vill rädda, den händer sig ganska mycket kan jag också tillägga någon som känner igen detta?
är i akut hjälp!!!

Mvh,
känner igen att det problemade men klickade mig bara runt i programmet å sen funkade det. Med den datorn jag sitter nu funkade dock utan problem.
Senast redigerad av Nytt-konto 2010-12-13 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in