2010-12-10, 21:23
Medlem
Hej!

jag vill köpa ett Gitarrpaket som är billigt men endå "ganska/okej" bra

har en max budget på runt 600-700 kronor och jag är en helt nybörjare
några tipps?

Tack!
Citera
2010-12-10, 21:29
Medlem
Fuzes avatar
Gitarrpaket skriver du, vad ska ingå i paketet? Elgura + förstärkare? Isåfall kommer du inte speciellt långt med 600:-
Citera
2010-12-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuze
Gitarrpaket skriver du, vad ska ingå i paketet? Elgura + förstärkare? Isåfall kommer du inte speciellt långt med 600:-

jeg menar en akustiska gitarr, en elektrisk stämmare. blir det billigare att köpa en enskilld gitarr och stämmare, eller paket?
Citera
2010-12-10, 21:40
Medlem
rallarswings avatar
Är rädd att du inte kommer så långt på 700 där heller Det finns i och för sig riktiga LÅG LÅG LÅG LÅGbudgetgitarrer till det priset, men det är inget jag rekommenderar, köp hellre en cort eller yamaha för runt 1000-lappen
Citera
2010-12-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallarswing
Är rädd att du inte kommer så långt på 700 där heller Det finns i och för sig riktiga LÅG LÅG LÅG LÅGbudgetgitarrer till det priset, men det är inget jag rekommenderar, köp hellre en cort eller yamaha för runt 1000-lappen

Tack för tipset! jo märker det när jag letar runt i olika sidor! får fundera på saken
Citera
2010-12-10, 22:01
Medlem
affe2342s avatar
Hmmm, som sagt är det kanske lite svårt att hitta en gitarr för 600 kronor ny. Dom allra billigaste ligger väl kanske runt 800 kronor. Kolla runt lite på på musikbörsens hemsida, där har jag alltid köpt mina instrument. Billigt och bra.
Men annars så är mitt tips att kolla runt på secondhand butiker. Jag lärde mig spela på en gammal sprucken värdelös jävla gitarr som man typ var tvungen att hålla på ett speciellt sätt så den inte skulle haverera och den var inte ens värd plekrumet jag spelade på den med.. För 600 spänn får du en helt okej ''seconhandgitarr'', sedan strängar du bara om den. Nylon ska det vara vid secondhandköp.
Stämmare kan du sedan hitta billigt på vilken musikaffär som helst.

Lycka till!
Citera
2010-12-10, 22:09
Medlem
rzizzlas avatar
ett tips köp en stål strängad spela på den först och lägg en två tusen på den.
Tangelwood e att rekomendera bra gittarer för bra pris
värkligen prisvärd jag har själv en Tanglewood TW28 och e grymt nöjd
Citera
2010-12-11, 21:01
Medlem
PvtRalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul-G
Hej!

jag vill köpa ett Gitarrpaket som är billigt men endå "ganska/okej" bra

har en max budget på runt 600-700 kronor och jag är en helt nybörjare
några tipps?

Tack!

Här har du ett gitarrpaket som kommer räcka långt, dock högre än din budget:

http://4sound.se/itempg.aspx?id=18323&artno=179661
http://4sound.se/itempg.aspx?id=32226&artno=229111

Lägg gärna lite mer pengar på bra saker än på skitsaker. Annars kommer du få ångra det.

Vill du ha billigare kan du gå ut på blocket och kolla men det är säkrast att köpa nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in