2010-12-10, 14:58
Medlem
sam_elofs avatar
Kör XP och mina två DVD-brännare/spelare är försvunna från "Den här datorn". De finns med i enhetshanteraren med gula frågetecken på sig, och den säger nåt i stil med att drivrutinerna är korrupta eller nåt. Grejen är att det funkar inte att installera nya som jag dragit ner. Har testat att unplugga enheterna och sen pluggat in dem igen i hopp om att den skulle hitta ny maskinvara men det funkade inte heller. Skulle en reparation av XP med hjälp av XP-skivan kunna lösa det?
Citera
2010-12-10, 15:04
Medlem
daffyds avatar
Min DvD läsare sluta funka igår.. jag har försökt med nya drivrutiner men ej fått igång den ännu.
Jag kör XP med.
Citera
2010-12-10, 15:15
Medlem
CompuTerrors avatar
Ni har förmodligen avinstallerat något brännarprogram.
Ni kan se i enhetshanteraren vad filerna heter och ta bort dom manuellt, samtidigt som ni tar bort kopplingen till drivrutinerna i enhetshanteraren. Gör detta från felsäkert läge och starta sedan om datorn.
Citera
2010-12-10, 15:40
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Ni har förmodligen avinstallerat något brännarprogram.
Ni kan se i enhetshanteraren vad filerna heter och ta bort dom manuellt, samtidigt som ni tar bort kopplingen till drivrutinerna i enhetshanteraren. Gör detta från felsäkert läge och starta sedan om datorn.

Nej, har inte tagit bort något brännarprogram, men skall pröva att ta bort enheterna från felsäkert läge. Tagit bort de manuellt från vanligt läge förut och startat om men då poppar de bara upp på nytt i enhetshanteraren, "ny maskinvara hittad", med gula utropstecken. Och att installera nya drivrutiner funkar som sagt inte.

Edit: Funkade inte i felsäkert läge heller.
Senast redigerad av sam_elof 2010-12-10 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in