• 1
  • 2
2010-12-10, 13:51
Medlem
Jag vet det finns liknande trådar, men jag tänkte det är lättare att beskriva i en trådstart vad felet är, och få specifikt rätt svar.

Så, jag har en mp4 fil på skrivbordet, som inte kan tas bort, om jag försöker ta bort den säger datorn jag saknar behörighet. Den verkar vara kopplad till explorer. Om man försöker ta bort den innan datorn riktigt startat upp hinner ju inte datorn med, och säger att internet inte svarar, när man klickar på filen. Jag har provat att starta om datorn. Och virus-sökt.

Och ja, det är vista.

Jag ber gärna om svar snabbt, jag är rätt hypokondrisk och kan inte sluta skaka nu förrens allt är löst.
Citera
2010-12-10, 13:55
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Stäng av Explorer. Filen går nog inta att ta bort för att den används.

Vad heter filen?
Citera
Medlem
rAppmeisters avatar
Vad händer om du försöker ge dig själv max-behörighet för filen?
Högerklicka -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare
Citera
Medlem
CrippZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Splicer.A
Jag vet det finns liknande trådar, men jag tänkte det är lättare att beskriva i en trådstart vad felet är, och få specifikt rätt svar.

Så, jag har en mp4 fil på skrivbordet, som inte kan tas bort, om jag försöker ta bort den säger datorn jag saknar behörighet. Den verkar vara kopplad till explorer. Om man försöker ta bort den innan datorn riktigt startat upp hinner ju inte datorn med, och säger att internet inte svarar, när man klickar på filen. Jag har provat att starta om datorn. Och virus-sökt.

Och ja, det är vista.

Jag ber gärna om svar snabbt, jag är rätt hypokondrisk och kan inte sluta skaka nu förrens allt är löst.

Felsäkert läge?
Citera
2010-12-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Stäng av Explorer. Filen går nog inta att ta bort för att den används.

Vad heter filen?

Filen heter nu bara fil, jag döpte om den för enkelhets skull, innan var det bara namnet på den videon mp4-filen innehöll.

Med explorer, menar du internet, eller skrivbordshanteraren, om man tar bort det senare, funkar datorn fortfarande så pass då att man kan ta bort den?
Citera
2010-12-10, 13:59
Medlem
PappaZs avatar
Ladda ner Malwarebytes Anti-Malware.
Starta programmet.
Klicka på fliken "Fler verktyg".
Kör "FileASSASSIN".
Välj vilken fil som ska bort.
Starta om datorn.
Borta.
Citera
2010-12-10, 14:00
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Filen heter nu bara fil, jag döpte om den för enkelhets skull, innan var det bara namnet på den videon mp4-filen innehöll.

Med explorer, menar du internet, eller skrivbordshanteraren, om man tar bort det senare, funkar datorn fortfarande så pass då att man kan ta bort den?
Kör CMD som administratör och ta bort filen där igenom.
Citera
2010-12-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rAppmeister
Vad händer om du försöker ge dig själv max-behörighet för filen?
Högerklicka -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare

Jag verkar stå som ägare där, eller mitt datornamn. Vad var det tänkt jag skulle göra där?
Citera
2010-12-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Kör CMD som administratör och ta bort filen där igenom.

Alltså, jag är inte så teknisk, sådana svar måste förklaras, hur gör jag det?
Citera
2010-12-10, 14:07
Medlem
Mer fakta då:

Videon i filen fungerar att köra.

Jag trodde först den inte gick att ta bort på skrivbordet så jag flyttate den till en annan mapp, men då kopierades den bara dit.
Citera
2010-12-10, 14:10
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Alltså, jag är inte så teknisk, sådana svar måste förklaras, hur gör jag det?
Tryck på start/skriv cmd/högerklicka på cmd välj "kör som administratör" väl där kommer du då befinna dig i c:\Windows\System32\. Skriv cd.. två gånger, hamnar då i c:\ skriv cd Users, sedan cd "dittanvändarnamn", efter det cd desktop, sista du gör är att skriva del filnamn
Citera
2010-12-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Tryck på start/skriv cmd/högerklicka på cmd välj "kör som administratör" väl där kommer du då befinna dig i c:\Windows\System32\. Skriv cd.. två gånger, hamnar då i c:\ skriv cd Users, sedan cd "dittanvändarnamn", efter det cd desktop, sista du gör är att skriva del filnamn

Fan, det kommer jag aldrig klara, inte utan att förstöra nåt. Jag skulle behöva en video på det?

Och hur kör man det ens i administratör?
Senast redigerad av W.Splicer.A 2010-12-10 kl. 14:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in