• 1
  • 2
2010-12-10, 12:48
Medlem
Då och då har jag sett dessa lastbilar http://213.238.217.72/tgb/IMG_1937.jpg rulla i Stockholm.
Det är www.uppner.se bilar. Är det någon som sitter på information om bolaget?
Citera
2010-12-10, 12:52
Medlem
sommarlovs avatar
Tror det är två tvillingar som äger (ägde?) företaget.

Trevliga killar, lätt att göra med!
Citera
2010-12-10, 21:39
Medlem
Blocket.ses avatar
Var det Upp och ner som sammarbetade med Aktuell rapport på 90-talet?
Citera
2010-12-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Var det Upp och ner som sammarbetade med Aktuell rapport på 90-talet?
Gällande?
Citera
2010-12-11, 09:04
Medlem
Ballongflyg Upp & Ner har i början av 90 talet sålt biljetter till kunder som blev hänvisade till oss för att Aktuell Rapport's ballong var fullbokad. Deras ballong tog 5 passagerare och våra första tog 10 passagerar vardera.

Likheten mellan bolagen är bilarna. Aktuell Rapport hade en Astro som var gul lackad från rutorna och ner och svart ovanför. Bilen var motivlackad med ballongen på samt telefonnummer.

Vi som äger Ballongflyg Upp & Ner är inte syskon och därmed inte tvillingar men många tycker att vi är lika.
Citera
2010-12-11, 12:43
Medlem
Vardons avatar
Finns väl en del missnöje från passagerare , figurerade i Plus för några år sen när folk fått biljetter innefrysna och inte kunnat boka.

Läs det finstilta noga tror jag är rekommendationen

http://konsumentmakt.ifokus.se/Forum...e-cd2339fed807
på reco.se finns det en hel del med, båda positivit och negativt.
Citera
2010-12-14, 22:46
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongflyg
Ballongflyg Upp & Ner har i början av 90 talet sålt biljetter till kunder som blev hänvisade till oss för att Aktuell Rapport's ballong var fullbokad. Deras ballong tog 5 passagerare och våra första tog 10 passagerar vardera.

Likheten mellan bolagen är bilarna. Aktuell Rapport hade en Astro som var gul lackad från rutorna och ner och svart ovanför. Bilen var motivlackad med ballongen på samt telefonnummer.

Vi som äger Ballongflyg Upp & Ner är inte syskon och därmed inte tvillingar men många tycker att vi är lika.

Jasså,, på så vis..
Lätt att förväxla då,, med tanke på att man bara var liten grabb på den tiden

Men rent allmänt så är iaf Upp och Ner det bolag jag skulle ha åkt med..
När det nu blir ?

Gillar förövrigt att ni fortfarande åker runt med tgb 13/20 bilar
Riktigt tuffa, och drivsäkra saker..
Citera
2011-06-24, 09:45
Medlem
utters avatar
Upp och Ner har utökat utbudet till att låta de mest primitiva flygfarkoster som tänkas kan driva med vinden och senare göra en halvkontrollerad landning på andras egendom, hävdande rätten att använda marken för nödlandning. I bästa fall vill säga, har man otur landar man i Mälaren eller på Nackaleden.

Men som sagt nu har de nya fräscha grejer: Segway-turer för 250 spänn om dagen! Extremsport när den är som bäst.
Citera
2011-06-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongflyg

Jävligt skön företagside ni har! Önskar att jag hade kommit på det själv. Driver idag en paintballpark men skulle gärna utöka verksamheten till nåt mer. Jag har funderat på att köpa vattenskotrar och hyra ut då jag bor vid kusten.
Citera
2012-08-12, 00:40
Medlem
utters avatar
Ballongflygarna lyckades få till det igen; http://www.dn.se/sthlm/luftballong-har-hamnat-i-malaren. Jag är en stor anhängare av lättviktsflyg men skulle aldrig sätta min fot i en varmluftsballong. Lika lite som jag skulle åka med en båt som utan motor, segel eller åror drev med vinden.
Citera
2012-08-12, 00:49
Medlem
Skulle vilja veta mer om Casbàr Anderson som är VD hos upp&ner.
Han är verksam i ett rad antal bolag - Se alla bolag här.
Någon som vet mer om denna lirare?
Citera
2012-08-26, 15:44
Medlem
utters avatar
Så hände det igen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15310779.ab
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto