2010-12-10, 10:39
Medlem
Quentans avatar
Hejsan, jo nu är det så att min skärm helt plötsligt blivit grön. MEN det är inte skärmen det är fel på för jag har provat att koppla den till två andra datorer.

Så nu är frågan då om det är grafikkortet det är fel på, eller det kanske är något annat?
Man kan kanske kolla upp det på något sett?

Tacksam för svar!
Citera
2010-12-10, 10:43
Medlem
Prova stoppa in grafikkortet i ugnen. Finns utförliga beskrivningar på hur man ska göra.
Citera
2010-12-10, 10:52
Medlem
Quentans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerlundell
Prova stoppa in grafikkortet i ugnen. Finns utförliga beskrivningar på hur man ska göra.

Tänkte direkt avfärda ditt förslag, men efter lite googlande så såg jag att det var fler som hade gjort det.
Så jag får nog testa det i alla fall.

Tack för svar
Citera
2010-12-10, 11:04
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentan
Hejsan, jo nu är det så att min skärm helt plötsligt blivit grön. MEN det är inte skärmen det är fel på för jag har provat att koppla den till två andra datorer.

Så nu är frågan då om det är grafikkortet det är fel på, eller det kanske är något annat?
Man kan kanske kolla upp det på något sett?

Tacksam för svar!

Hade nått likande problem för ett par månader sen, trodde också det var grafikkortet.

Men efter mycket om och men så visade det sig vara moderkortet som hade börja tackla av.... aldrig haft problemet igen efter jag bytt moderkort....

Men att blåsa rent och testa grafikkkortet lär väl inte skada!
Citera
2010-12-10, 11:08
Medlem
Quentans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Hade nått likande problem för ett par månader sen, trodde också det var grafikkortet.

Men efter mycket om och men så visade det sig vara moderkortet som hade börja tackla av.... aldrig haft problemet igen efter jag bytt moderkort....

Men att blåsa rent och testa grafikkkortet lär väl inte skada!

Okej, ska testa baka mitt grafikkort nu en stund. Så får vi se om det löser sig.
Blåsa rent, samt torka av det har jag redan provat.

Tack för svar
Citera
2010-12-10, 15:37
Medlem
Curses avatar
Citat:
Okej, ska testa baka mitt grafikkort nu en stund. Så får vi se om det löser sig.
Blåsa rent, samt torka av det har jag redan provat.

Tack för svar

Glömde att säga att skärmen brukade lite olika färger, ibland grön, ibland röd, ibland grå och... ja du fattar....
Citera
2010-12-14, 13:22
Medlem
Quentans avatar
Citat:
Glömde att säga att skärmen brukade lite olika färger, ibland grön, ibland röd, ibland grå och... ja du fattar....

Hur fick du reda på att det var moderkortet det var fel på?

Har även formaterat om datorn(bara det tog ungefär tre dagar...) och tagit loss alla komponenter inuti dator samt städat de, men till ingen nytta....
Citera
2010-12-14, 14:44
Medlem
Curses avatar
Citat:
Hur fick du reda på att det var moderkortet det var fel på?

Har även formaterat om datorn(bara det tog ungefär tre dagar...) och tagit loss alla komponenter inuti dator samt städat de, men till ingen nytta....

Hehe... testade typ ALLT... lånade lite olika komponenter av kompisar som jag testade.. minne, grafikkort etc etc...

Till slut så hade jag testat allt, förutom nätagg och moderkort.... och tog väl en mindre chansning att byta moderkort, men nu funkar allt prefekt, inte det minsta strul på flera månader........

Det var rätt billigt att köpa nytt moderkort och även jag som inte alls är nån typ av hacker kunde byta det, gällde bara att ta det lugnt och läsa genom instruktioner.... alla sladdar och så var ju märka...
Citera
2010-12-14, 15:15
Medlem
Quentans avatar
Citat:
Hehe... testade typ ALLT... lånade lite olika komponenter av kompisar som jag testade.. minne, grafikkort etc etc...

Till slut så hade jag testat allt, förutom nätagg och moderkort.... och tog väl en mindre chansning att byta moderkort, men nu funkar allt prefekt, inte det minsta strul på flera månader........

Det var rätt billigt att köpa nytt moderkort och även jag som inte alls är nån typ av hacker kunde byta det, gällde bara att ta det lugnt och läsa genom instruktioner.... alla sladdar och så var ju märka...

Okej, bra det ska jag prova

Tack för svar igen
Citera
2010-12-14, 15:39
Medlem
Curses avatar
Citat:
Okej, bra det ska jag prova

Tack för svar igen

Men kom ihåg att jag är långt ifrån nån expert på ämnet...
Citera
2010-12-14, 16:31
Medlem
Quentans avatar
Citat:
Men kom ihåg att jag är långt ifrån nån expert på ämnet...

Hehe nej men man kan väl prova, det är väl bara att ta det lugnt, och vara försiktig
Citera
2010-12-16, 01:28
Medlem
dannenykvist1234s avatar
min skärm blir alltid grön om sladden inte är helt i,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in