2010-12-10, 09:11
Medlem
TurboBoosts avatar
Normalt sett brukar allt jag läser i nätupplagan om specifika händelser följas av länkar kopplade till ämnet. Läser jag om helikopterrånet får jag ett helt uppslag med länkar. Men när jag läser om Wikileaks finns inget sånt längre trots att Aftonbladet publicerat otaliga artiklar om tex Alfahannen Putin och toffeln Reinfeldt. How come? Nu läser jag förvisso mest på mobila webben men varför skulle det skilja sig åt? Eller har Aftonbladet valt att dölja detta enbart för mobila användare? Passar denna tråden bättre i censur kanske? Jag vet inte..
Citera
2010-12-10, 13:41
Medlem
Bullens avatar
Vad jag vet så har dom två olika redaktioner för papper och nät.
AB verkar ha en unik möjlighet att ta dela av Wikileaksdokument innan någon annan.
Om du läser tidningen kommer du hitta mycket som inte kommer ut på nätet förrän senare. Eller mot betalning.
Så detta säljer en unik papperstidning
Så tvärtom din rubrik så verkar AB samarbeta med Wikileaks
Citera
2010-12-10, 15:42
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Vad jag vet så har dom två olika redaktioner för papper och nät.
AB verkar ha en unik möjlighet att ta dela av Wikileaksdokument innan någon annan.
Om du läser tidningen kommer du hitta mycket som inte kommer ut på nätet förrän senare. Eller mot betalning.
Så detta säljer en unik papperstidning
Så tvärtom din rubrik så verkar AB samarbeta med Wikileaks

AB samarbetar med Wikileaks? Bevis tack.

Det hela handlar väl om att de plöjt genom dokumenten och hittat något som de kan göra nyheter av.
Citera
2010-12-10, 17:48
Medlem
"”I Aftonbladets överenskommelse med Wikileaks ingår att vi meddelar vilka dokument vi använder så att de kan laddas upp i samband med publicering. Om det också varit fallet med New York Times, The Guardian, Der Spiegel, Le Monde och El Paìs som var de tidningar som först fick tillgång till materialet vet jag inte. Men det förefaller så. Det tyder i så fall på att Wikileaks denna gång vill använda professionella media och dess ansvariga utgivare för att värdera materialet.”"

Så skriver Jan Helin själv...
Citera
2010-12-10, 19:25
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
AB samarbetar med Wikileaks? Bevis tack.

Det hela handlar väl om att de plöjt genom dokumenten och hittat något som de kan göra nyheter av.
Du har inte hängt med senaste tiden?
Citera
2010-12-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
"”I Aftonbladets överenskommelse med Wikileaks ingår att vi meddelar vilka dokument vi använder så att de kan laddas upp i samband med publicering. Om det också varit fallet med New York Times, The Guardian, Der Spiegel, Le Monde och El Paìs som var de tidningar som först fick tillgång till materialet vet jag inte. Men det förefaller så. Det tyder i så fall på att Wikileaks denna gång vill använda professionella media och dess ansvariga utgivare för att värdera materialet.”"

Så skriver Jan Helin själv...

Värdera är synonymt med censurera i Jan Helins värld ..

Lär va mycket information som den grindvakten kommer hindra allmänheten från att komma åt tyvärr. Wikileaks har förlorat en del av sitt värde på grund av deras samarbete med media..
Citera
2010-12-10, 20:52
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satis
Värdera är synonymt med censurera i Jan Helins värld ..

Lär va mycket information som den grindvakten kommer hindra allmänheten från att komma åt tyvärr. Wikileaks har förlorat en del av sitt värde på grund av deras samarbete med media..

Har du nått exempel?
Citera
2010-12-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Har du nått exempel?

www.aftonbladet.se
Citera
2010-12-11, 15:59
Medlem
gucci_manes avatar
sluta läs aftonbladet, expressen är lite bättre. men dålig den med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in