Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-10, 08:52
  #1
Medlem
när jag formaterade om min dator hade jag lite bråttom så jag råkade stava mitt namn fel ja vet att man kan ävdra namnet på datorn och typ användarnamnet (det som kommer upp när man loggar in om man har något lösenord eller klickar på start) men när jag ska tex gå in i mina dokument så står det fortfarande det där som är felstavat finns det nått program som ändrar det eller nån inställning eller måste jag formatera om för att andra det?
Citera
2010-12-10, 08:52
  #2
Medlem
ändra*
Citera
2010-12-10, 08:54
  #3
Medlem
SunSunJes avatar
varför är de så viktigt att de stavats rätt?
Citera
2010-12-10, 08:58
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Man kan göra detta under registret. Vilket operativsystem använder du?
Citera
2010-12-10, 08:59
  #5
Medlem
För mig som har Vista så trycker jag bara nere i hörnet på windows ikonen, sen på profilbilden högst upp på menyn sen "Ändra namnet på ditt konto".
Citera
2010-12-10, 09:17
  #6
Medlem
jag hittade hur man gör det i en annan tråd
Citera
2010-12-10, 09:24
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xswex1337
jag hittade hur man gör det i en annan tråd

Själv så vet jag detta. Men det finns kanske andra medlemmar som stötter på detta. Lägg gärna ner din lösning.
Citera
2010-12-10, 10:36
  #8
Medlem
Fraadyis avatar
För Windows 7 användare ifall du nu är det. Så är det bara att göra såhär:
Tryck på start-menyn > Högerklicka på dator > Vänsterklicka på "Hantera", (notera, du MÅSTE ha admin behörighet för att kunna komma in där) > En ruta öppnas som heter "Datorhantering" > Vänsterklicka på "Lokala Användare och Grupper" > Sedan vänsterklickar du på "Användare" > Därefter högerklicka på ditt datornamn och tryck på "Byt namn" > Därefter skriver du in de önskade namnet och trycker "Enter" sen är du klar

Här är en simpel förklaring som jag precis skrev så alla förstår
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback